bilbobaggins Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Hei Jeg har en Optimus Hiker 111 tror jeg den heter. Utgaven jeg har er med en sort oringpakning på pumpestemplet. Jeg har brukt samme type tidligere i militæret men med lærpakning så en finnes tydligvis i begge utgaver. Nå har min begynt å fuske med at den ikke lenger klarer å presse luft inn i tanken, jeg er temlig sikker på at pakningen ikke lenger klarer å tette nok. Noen som vet hvor jeg kan skaffe ny oringpaking, evt har erfaring med å tilpasse sin egen? Jeg er litt urolig for bare å ta en fra oringsettet mitt og teste mht. om den løser seg opp i konakt med parafin/lampeolje? Takk for svar Siter
martin.m Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Kjøp et rep.sett. til brenneren din. Fåes bl.a. her: http://www.outnorth.no/no-optimus/spare-parts-for-nova-nova-hiker.php Siter
Kjellis Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Uniflamesupply.no og Finn Hjelmerud selger primusdeler, så der kan du kjøpe kun o-ringer om du vil, mulig også forsvarsbrukt.no har også. Send meg pm om du er interessert i mailadresse til Finn. Nb, viktig at du smører o-ringen med silikonfett med jevne mellomrom, da varer den lenger Sent from my iPad using Tapatalk Siter
afe Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er litt urolig for bare å ta en fra oringsettet mitt og teste mht. om den løser seg opp i konakt med parafin/lampeolje? Så lenge returventilen i botn av pumpa er tett, er det ikkje parafin inne i pumpa Siter
dsk Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Std pakning finnes både i NBR. Bare bruk en fra pakningsettet ditt. Tror størrelsen er delenr: 5196 NBR 11,10*1,60 dsk Siter
bilbobaggins Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Skrevet 3. februar 2013 Takker for alle svar. Ser om noen av pakningene jeg har i settet passer, ellers tar jeg kontakt Kjellis! Siter
mindviruz Skrevet 3. februar 2013 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har hørt at lærpakningen er best. Om du må til å kjøpe ny. Siter
dsk Skrevet 4. februar 2013 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har hørt at lærpakningen er best. Om du må til å kjøpe ny. Enig, men da må du nesten ha ny pumpestang også. Lagervare hos Finn Hjelmerud. dsk Siter
Kristian123 Skrevet 4. februar 2013 Skrevet 4. februar 2013 Personlig ville jeg byttet hele pumpestangen for å få lærpakning kontra o-ring. Dette fordi at O-ring er meget lite egnet til vinterbruk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.