Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på om det er noen store forskjeller på den litt eldre modellen av Recon Pack og den nye (med svinging i hoftebeltet) på forsvarets sekker.

Jeg har sett en sekk med grønn stålmeis (runde rør) og fast bæresystem som forsvaret bruker/har brukt, mens hos oslo sportslager selger de en med sort bæremeis (flatere rør) og annen høydejustering, samt svinging i hoftebeltet.

Spørsmålet mitt er om det er noen vesentlige forskjeller i bærekonfort mellom disse to sekkene. Forsvarets sekk som jeg har sett, har mulighet for deling av hovedrom, samt snølåser osv osv som på den nye fra Norønna.

Noen som har noe input i så henseende?

• 4 uker senere...
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Reconpacken har vært laget i flere år og sett ganske lik ut, men det har vært endel endringer/forskjeller i hoftebeltet. Enkelte versjoner har hatt ett håpløst pløsete hoftebelte. På tideligere versjoner var det ikke "soveposerom" nederst, men ett ledig rom slik at man kunne feste sovefose/telt under selve sekken ned mot rammen. Tilbake til bæresystemet. Jeg kjøpte selv reconpack i 1998 men oppdaget raskt at hoftebeltet var altfor myk i polstringa, så jeg kjøpte ett løst hoftebelte fra en annen produsent og fikk en skomaker til å sy det på sekken og da har alt blitt mye bedre. Etter min mening har norrønas problem vært slappe hoftebelter og for mykt polstrede skulderstropper, slik at polstringa bretter seg ut til siden og man kjenner remmen rett gjennom, så alle endringer må være forbedring fra den kanten. Selfølgelig er det store forskjeller på oss mennesker for hva slags bæresystem som passer kroppen vår og hva vi liker, men om du tar en titt på Osprey og arc terryx sine hoftebelter og skulderstropper ser du nok forskjellen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.