Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur i Jotunheimen 18-19.juni ?


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å ta en tur til Jotunheimen i helgen for topptur på ski. Er det nok snø til å gå fra østsiden, altså fra Valdresflya :twisted: Sognefjellet går jo sikkert bra, men der er det så mange breer jeg eventuelt må krysse alene.

Eller er det noen som skal oppover dit i helgen og ønsker mer kjøttvekt i tauet på Leirbreen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det noen som skal oppover dit i helgen og ønsker mer kjøttvekt i tauet på Leirbreen :twisted:

Hei Erling! Vi var 3-4 stk. som forrige helg skulle gå fra Krossbu over Leirbreen, og gå runden over Kniven, Geite, Saksi, Veslebjørn, Geite og Kalven. Dette opplegget skar seg med uværet. Vi har derfor planer om å dra i helga i stedet. For vår del dreier dette seg om 3-4 mann, Roger og meg, samt Nils m/ en kompis eller to. Turdagen blir søndag 19/6. Hvis været holder (meldes jo bra pr. nå!), så blir det tur. Det er meget godt med snø ennå, så vi tenker gå på ski uten taulag. Hvis aktuelt tipper jeg vi går fra Krossbu ved 06-tida. Hvis dette er aktuelt, så velkommen på laget! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erlig og eea!

Lå i telt under Soleibotntind (vest i Jotunheimen) ons til tors.

Måtte bite i snøen på 1700m da det blåste 15-20 sekundmeter og hoppe i teltet i håp om bedre vær. Det kom i form av mere vind og masse regn! Det førte til masse snøsmelting og vi så klar forskjell fra ons til tors..

Med mildværet som er meldt tar det nok ikke lang tid før snøen er borte..

Krysser fingrer og tær B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for info, Mr!

Du har jo blitt medlem i dag faktisk, ser jeg - velkommen til et levende forum! B)

Blir nok bæring av ski opp til Leirbreen tenker jeg, men oftest bevares snøen mye bedre der oppå enn på underliggende barmark. Får bare håpe at snødjubden opprettholder snøbruene, og at man slipper skumsnø. Da blir det tungt i såfall...

Noen som vet noe om beste trasévalg opp Leirbreen i forhold til de normale sprekkområdene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.