Bochkon Skrevet 6. januar 2013 Skrevet 6. januar 2013 Da har jeg kommet hjem etter 2 flotte dager i femundsmarka på ski. Gikk fra Langen gjestegård å inn til Lorthølbua. Siden dette var min første skitur på sikkert 20 år, min første overnattingstur alene og min første overnattingstur på vintern, valgte jeg å ta det med ro, og ikke bite over for mye på en gang. Fra Langen å inn til Lorthølbua, er det 4,8 km, noe jeg greide på halvannen time. Snøen var bløt, men siden det ikke var noe mer enn ca 15 cm, så var det ikke noe nevneverdig problem. Vell framme ble det tent opp i peisen, og hugd ved mens jeg ventet på at koia skulle varmes opp. Risengrynsgraut til lunch og grillpølser grillet på bålet på kvelden var god mat. Ingen dyr observert, men på tur hjemover, var det Jervspor som krysset skisporet mitt. Neppe noe eldre enn maks ett par timer. Gøy. Her oppe er det fantastisk flott, så gleder meg til å utforske mer av denne flotte villmarka utover året.Lesing av Monsen og Strømdahl sin bok "Femundens villmark"Flott lesestoff Lorthølbua i hele sin prakt Kalvrenna, tømmer-renne fra Femunden til litl-langsjøen HyttekosNoen som ser hvilket dyr det er, Jerv? Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 3 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 6. januar 2013 Skrevet 6. januar 2013 Flott rapport! Håper å få meg en tur i det området om ikke så altfor lenge. 1 Siter
Bochkon Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Skrevet 6. januar 2013 Er absolutt verdt turen. Skal tilbake i februar og i sommer også jeg. Får ikke nokk Siter
martin.m Skrevet 6. januar 2013 Skrevet 6. januar 2013 Hei Bochkon og velkommen til Fjellforum. Femundsmarka er veldig vakker, gled deg til nye turopplevelser der. Siter
Bochkon Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Skrevet 6. januar 2013 martin.m skrev (På 6.1.2013 den 22.43): Hei Bochkon og velkommen til Fjellforum. Femundsmarka er veldig vakker, gled deg til nye turopplevelser der. Takk for det. Ja, Dette var min 5.eller var det 6. tur inn i denne marka. Men har myye å se ennda. Håper å komme meg igjenom Flensmarka å kansje nedover Grøtådalen i sommmer. Vi får se hvor mye fri jeg får Siter
Anders Eriksen Skrevet 8. januar 2013 Skrevet 8. januar 2013 Veldig bra. Ikke lenge til jeg må prøve en vintertur i femundsmarka ser jeg... Siter
Widowmaker Skrevet 8. januar 2013 Skrevet 8. januar 2013 Fin turrapport! Ga ny inspirasjon til å ta ei helg ute i skogen! Siter
oyvindbr Skrevet 19. februar 2013 Skrevet 19. februar 2013 Slutter meg til at denne turen så koselig ut! Siter
Bochkon Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Skrevet 19. februar 2013 Det var så absolutt en koselig tur. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.