Gå til innhold
  • Bli medlem

Bestige 2000 metere i Jotunheimen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og noen kompiser skal til Jotunheimen i sommer og tenkte å ha Spiterstulen som utgangspunkt til alle våre bestigninger. Vi har planlagt at vi hvertfall skal få med oss Galdhøpiggen og Glittertind siden dette er vår første gang her. Vi tenkte også vi skulle bestige noen andre 2000 metere enn disse, men har ikke funnet den informasjonen vi er ute etter. Derfor lurer jeg på om det er noen her som kan anbefale noen 2000m som kan bestiges på en dag og med utgangspunkt i Spiterstulen?

Vi kommer ikke til å ha med breutstyr eller klatreutstyr, så det må gå an å gå opp helt vanlig.

Er takknemlig for alle svar :D

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, her kan du få ganske så mange svar. Du har to fine topper som kan nås på samme dagstur, nemlig Store Memurutind og Leirhø. Dersom du går opp mot Heillstugubreen og opp i Veoskardet, kan begge toppene enkelt nås uten noen form for brepassering eller dramatikk. Begge er blant landets topper over 2300moh.

Ellers er Store Tverråtind en fin topp av samme kaliber på andre sida av Visdalen. Da må dere gå langs nordre kanten av Tverråbreen (uten å gå på breen) og så skrå opp til høyre fra nedre Tverråbandet. Normalt er det også mulig å nå Lindbergtinden uten bre/snøpassering fra samme bandet.

Da har dere vel fått gå fra dere for en stund!

Alle rutene og toppene er kjempebra beskrevet på bergtatt.net

Ellers regner jeg med at det strømmer til med andre tips også.

Ha en fin tur, da. Det blir familietur til Gjendebu på meg i år. Kjekt det også!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk! Skal gå inn på bergtatt og sjekke ut rutene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.