sajmon Skrevet 25. desember 2012 Skrevet 25. desember 2012 Hej! Jag har blivit erbjuden att köpa en begagnad jervenduk (Hunter med 80g/m) med det gamla fodret (inte primaloft). Priset är bra och skulle vilja ha råd från er om hur jag ska göra. Är primaloft så mycket bättre att jag bör köpa en ny istället? Siter
jakro Skrevet 25. desember 2012 Skrevet 25. desember 2012 Varmeisolasjon og vekt er den samme, men primaloftduken pakker 30 % mindre enn den gamle. Hva som er viktigst får du avgjøre, men når duken ligger i sekk er redusert pakkvolum en fordel. Siter
oddeiste Skrevet 25. desember 2012 Skrevet 25. desember 2012 Når jeg kjøpte min sto det mellom den gamle (på tilbud) og den nye med primaloft. Det jeg fikk høre var at primaloft isolerer bedre når det er vått. Har ikke prøvd den gamle, så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag, men sov iallefall godt i en halvvåt jervenduk i sommer( etter å ha krysset elver i stiv kuling med jervenduken thermo som poncho. Var kansje 7-8 grader. Siter
sajmon Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Skrevet 25. desember 2012 Tack för informationen! Jag missade just den begagnade duken. Så jag sätter nog upp en köpesannons! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.