Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell i januari


Linnea

Anbefalte innlegg

Hej!

Jeg har planer på noen dager i Børgefjell med min golden retriever i uke 3. Er det noen der har tips på en god rute for nybegynnere, eller generellt vad man bør tenke på når man planlegger.

Og noen som vet hvis man kan leje pulk i nærheten fx i Brønnøysund?

Tak for hjelp!

VH

Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej!

Jeg har planer på noen dager i Børgefjell med min golden retriever i uke 3. Er det noen der har tips på en god rute for nybegynnere, eller generellt vad man bør tenke på når man planlegger.

Og noen som vet hvis man kan leje pulk i nærheten fx i Brønnøysund?

Tak for hjelp!

VH

Linnea

Hei. Hvor har du tenkt å starte fra? Skal du fiske eller bare gå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et parisbrett du kan få låne her i Brønnøysund.

Uke 3 er noe uvanlig i Børgefjell for de fleste. Lite med hytter og noe utfordrende værforhold til tider. Lite lys er det også. Om du skal hit i uke 3 kan jeg tipse om andre steder om kan være like bra og mindre krevende. Telt eller hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et parisbrett du kan få låne her i Brønnøysund.

Uke 3 er noe uvanlig i Børgefjell for de fleste. Lite med hytter og noe utfordrende værforhold til tider. Lite lys er det også. Om du skal hit i uke 3 kan jeg tipse om andre steder om kan være like bra og mindre krevende. Telt eller hytte?

Hej Kjell Iver!

Det vil jeg gerne låne! Jeg misstenkte også at det kan være lit hårt i januari. Har primært vært på tur sommertid (har besteforeldre på Vik). Så andre tips mottages varmt! Hytte er nok at foretrække, men telt går også.

Tak for hjelp!

Vh

Linnea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt når det begynner å nærme seg angående brettet. Har et vanlig fjellpulkendrag på det.

Børgefjell akkurat nå - har veldig dårlig skiføre - men det kan fort endre seg. Er bare gammel hard skare men en fin såle for snøen som nok kommer nå i romjulen.

Om jeg skulle dratt på tur i uke 3 - og ikke brukt telt - så ville jeg valgt Gåsvatnet. Helt grei liten koie ca 4-5 (?)km fra veien som kan leies her. Greit å ta bussen fra Brønnøysund og gå av ved veien der og gå bomveien (ikke brøytet) opp dit. Fint sted - men mye med skog og selvsagt lunt for vind - mye ved og bålplasser etc. Ikke rasfare e.l. og dekning på mobil. Må ringe de og få de til å sende deg nøkkelen på forhånd - hvis ikke må du kjøre til Trofors for å hente den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.