Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i et møte på Geilo torsdag, og så på kartet at Øst-Hardangerviddas høyeste punkt ligger rett ved Imingfjellveien. Har noen info om turen opp, særlig forventet tidsforbruk og snøforhold per dags dato er meget interresant. På forhånd takk!

Annonse
Skrevet
Jeg skal i et møte på Geilo torsdag, og så på kartet at Øst-Hardangerviddas høyeste punkt ligger rett ved Imingfjellveien. Har noen info om turen opp, særlig forventet tidsforbruk og snøforhold per dags dato er meget interresant. På forhånd takk!

Ikke helt det samme området, men jeg gikk en drøy mil på Vegglifjell søndag kveld og alt jeg så av snø var noen sporadiske snøklatter i nordhellingene på Blefjell. Nå er Borgsjåbrotet noe høyere, så jeg skal ikke si at det er helt sammenlignbart, men jeg kan ikke tro at snø blir et problem, særlig siden du neppe går opp på nordsiden, men vestsiden.

Skrevet

Jeg kom for sent avgårde fra Hovden, så det ble ikke tid til noen tur. Allikevel, jeg fikk kjørt rundt Hardangervidda i går (Hovden - Rjukan - Geilo - Eidfjord - Røldal - Hovden), og det er jo "stas". Her er oppdatert snø- og førerapport:

Sydøstvidda(Rjukan-Imingfjell-Geilo): Stort sett bart opp til 1200 m, men en del snø i østhellingene.

Geilo-HaugastølBegynner å bli bart, men fortsatt snø ned til 1000 m i nordhellingene.

Sentralvidda nordFlott skiføre og bortimot trygg is i Halne-Dyranutområdet.

Røldal - HaukeliMye snø over 950 m, Middyr har mer snø enn på MANGE år. Fortsatt is på Ståvatn(ca 970 m).

Bilturen er jo nydelig i seg selv, så det var ikke noe tap å gå glipp av Borgsjøbrotet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.