Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur/hyttetur med klassen


st-an

Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på kas mat dokke her vil anbefale å ta med? skal vere lett, og smake greit nok. Har primus som eg skal ta med. Gidd ikkje vente på at 30 elevar står på eit kjøkken som er gassdrevet og lage mat :)

Spm2: Kor masse kle, og kva treng eg til 2 dagar på fjellet/hytte??

takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei,

lurer på kas mat dokke her vil anbefale å ta med? skal vere lett, og smake greit nok. Har primus som eg skal ta med. Gidd ikkje vente på at 30 elevar står på eit kjøkken som er gassdrevet og lage mat :)

Knekkebrød og kalt fjellvann gir jo en veldig enkel oppgave for kokken da. Kan jo til og med droppe primusen, men jeg antar at du er en av de tredve elevene og ikke læreren som spør, og da er jo det klassiske tipset etter hvert:

Real Turmat for den late: Null oppvask og går rask. Bare få varmet noen desiliter vann, hell i posen, rør rundt og vips..

Hvis vekt ikke er noe alternativ, er jo hermetikk skremmende enkelt. Hell i kjelen og varm i 2 minutter. Men det gir jo oppvask da.

Ellers hvis du klarer deg uten varmmat et par dager, så kan du jo fylle sekken med cola og seigmenn, noen store sjokoladeplater og en diger pose med smågodt. For å fylle opp saltlageret kan du ta med noen nøtter og litt chips.

Spm2: Kor masse kle, og kva treng eg til 2 dagar på fjellet/hytte??

takker for alle svar :D

Når og hvor.. Er det rimelig moderate klær og overnatting på hytte, så er det jo begrenset hvor mye man trenger, men litt avhengig av hvor høyt det er...

Regner med at lærern har med seg sikkerhetsutstyr (or maybe not?), så d trenger ikke drasse med vindsekk, førstehjelp etc.

Har du med et tørt skift til å ha på innerst på kroppen og vindtette og helst noe vanntette ytterklær. Har du hette kan du vurdere å droppe lue, men et par handsker eller votter ville jeg tatt med. Er du en svettegris som meg, er det også kjekt å ha med et lite håndkle.

For øvrig ligger det masse pakklister på nettet, f.eks. denne

http://www.etojm.com/Norsk/Praktisk/Praktiskeemner/Turplanleggingsommer.htm

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.