Gå til innhold
  • Bli medlem

Småbarn i fjellet


Turklar

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg kan tenke oss å ta med vår sønn på 11 mnd på fjellturer i sommer. Han kan jo ikke sitte så fryktelig mange timer i bæremeis, så vi er litt usikre på hvor vi kan dra for å få fine turer som ikke er så lange. Kunne tenkt oss å ha "base" f.eks på Lom e.l.

Noen som kan hjelpe oss med turforslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, Lom er litt dumt, synes jeg. Høye bratte fjell og alltid kjøring til i hvert fall Spiterstulen eller Leirvassbu før dere kan begynne å gå.

Jeg ville heller abefalt Beitostølen. Mange nydelige småtopper og turstier der i området (Bitihorn, Synshorn, Skaget, kanskje Mugnetind, Slettefjell, Valdresflya). Men litt kjøring til utgangspunktene blir det også der, det må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hm, Lom er litt dumt, synes jeg. Høye bratte fjell og alltid kjøring til i hvert fall Spiterstulen eller Leirvassbu før dere kan begynne å gå.

Jeg ville heller abefalt Beitostølen. Mange nydelige småtopper og turstier der i området (Bitihorn, Synshorn, Skaget, kanskje Mugnetind, Slettefjell, Valdresflya). Men litt kjøring til utgangspunktene blir det også der, det må jeg innrømme.

Enig, i områdene Julia nevner er det atskillig mer småkupert og variert for småbarnsfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer og jeg kan tenke oss å ta med vår sønn på 11 mnd på fjellturer i sommer. Han kan jo ikke sitte så fryktelig mange timer i bæremeis, så vi er litt usikre på hvor vi kan dra for å få fine turer som ikke er så lange.

Vi tenker litt på det samme selv. Planlegger en helg med 2 andre par som har små barn, og for oss står valget på nettopp Beitostølen eller Gausdal Vestfjell. Beitostølen kjenner jeg veldig godt selv, og vet at det er mye fine muligheter for småbarnsfamilier i det området. En av de andre vi skal reise med anbefaler Gausdal Vestfjell.

Ellers er det lett og trivelig terreng på Venabygdsfjellet, ved Venabu, og nordover mot Rondane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.