Henrik.S Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! Jeg bor rett ved siden av Numedalslågen, ved Kongsberg. I dette området er elva brei og fin, og forholdsvis dyp, jevn strøm. Vil denne være trygg vinterstid? Det har vært kaldt over en lengre periode nå, mellom -10 og -20, lite snølag oppå isen. Jeg kunne tenke meg å lufte motocrossykkelen litt, og isen frister veldig, men jeg har veldig lite erfaring med is over strømmende vann. Bor i enden av bevergrenda mot sentrum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwer993 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oz Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Generelt skal man være forsiktig på elveisen. Den kan være 40cm tjukk et sted (noe som er meeeer enn nok) og 5cm tjukk et annet sted. Ujevn, er ofte det eneste ordet som beskriver isen på elva. Snakk med lokale med erfaring, de vet som regel best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbrrd Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! Jeg bor rett ved siden av Numedalslågen, ved Kongsberg. I dette området er elva brei og fin, og forholdsvis dyp, jevn strøm. Vil denne være trygg vinterstid? Det har vært kaldt over en lengre periode nå, mellom -10 og -20, lite snølag oppå isen. Jeg kunne tenke meg å lufte motocrossykkelen litt, og isen frister veldig, men jeg har veldig lite erfaring med is over strømmende vann. Bor i enden av bevergrenda mot sentrum. Hvis du ser hvordan det ser ut i kongsberg sentrum ovenfor fossen (rett utenfor kontorvinduene mine), så hadde du sett at det er mye åpent vann fortsatt. Strømningene der er ikke synlige på sommeren, så lurer på hvordan du kan si at strømmen er dyp lenger oppe setter jeg meg litt spørrende til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrik.S Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Hvis du ser hvordan det ser ut i kongsberg sentrum ovenfor fossen (rett utenfor kontorvinduene mine), så hadde du sett at det er mye åpent vann fortsatt. Strømningene der er ikke synlige på sommeren, så lurer på hvordan du kan si at strømmen er dyp lenger oppe setter jeg meg litt spørrende til. Elva er dyp, ikke strømmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbrrd Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg vet ihvertfall en fyr som har gått igjennom isen lenger ned, når han trodde det var trygt. Som nevnt tidligere i tråden kan mye av isen være tykk, og andre steder være veldig tynn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eirikw Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! Jeg bor rett ved siden av Numedalslågen, ved Kongsberg. I dette området er elva brei og fin, og forholdsvis dyp, jevn strøm. Vil denne være trygg vinterstid? Det har vært kaldt over en lengre periode nå, mellom -10 og -20, lite snølag oppå isen. Jeg kunne tenke meg å lufte motocrossykkelen litt, og isen frister veldig, men jeg har veldig lite erfaring med is over strømmende vann. Bor i enden av bevergrenda mot sentrum. Hei! Der elva svinger ved Liahengslet er det mer strøm enn strøm enn litt lenger opp, dvs mellom Bevertangen o og nordenden av flystripa.Jeg ville vært skeptisk, det er ikke lenge sia det la seg ved jernbanebrua. I " gamle dager" , før utbygginga av Pikerfoss, pleide vi å gå isen mellom Flåtaløkka og Vestsida. Take care EirikW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyh Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Kan fort bli noen tusenlapper fattigere om det ikke er gitt dispensasjon fra loven om Motorferdsel i utmark. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19880515-0356.html 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrik.S Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Kan fort bli noen tusenlapper fattigere om det ikke er gitt dispensasjon fra loven om Motorferdsel i utmark. http://www.lovdata.n...80515-0356.html Jada, klar over det. Bor et steinkast unna politistasjonen så ville ikke begitt meg utpå uten å høre med de først, og evt søke disp om det trengs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.