Jølle Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Her har jeg skrevet litt generelt om vinterpadling og egne erfaringer. Det er sikker mye mer som kan tillegges, noe jeg håper dere gjør. Det er sikkert mange "nye" vinterpadlere på forumet som kan ha nytte av tips På denne turen var det -15 grader VINTERPADLING 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomWithoutVom Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hei Jølle. Flott blogg med mye nyttig informasjon! Padler litt på vinteren når vær og vind passer. Etter en tur fra Hamresanden i fjor vinter, tenkte jeg at jeg skulle bade litt for å kjenne hvordan det var å ligge litt i vannet og samtidig sjekke om drakta var helt tett. Fikk meg litt av en overraskelse da jeg opplevde å bli satt ut ala båtsyke/balansetrøbbel. Etter å ha lest litt på nett fant jeg ut at det kalde vannet i ørene skapte problemene. Gikk til anskaffelse av noen øreplugger på Padlespesialisten og med de under neoprenehetta var det bare gøy å bade 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 I forbindelse med mitt tidligere innlegg om vinterpadling har jeg fått en del spørsmål. Disse har jeg forsøkt å besvare og dokumentere her: Vinterpadling del II. Spørsmål og svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Hei Jølle. Flott blogg med mye nyttig informasjon! Padler litt på vinteren når vær og vind passer. Etter en tur fra Hamresanden i fjor vinter, tenkte jeg at jeg skulle bade litt for å kjenne hvordan det var å ligge litt i vannet og samtidig sjekke om drakta var helt tett. Fikk meg litt av en overraskelse da jeg opplevde å bli satt ut ala båtsyke/balansetrøbbel. Etter å ha lest litt på nett fant jeg ut at det kalde vannet i ørene skapte problemene. Gikk til anskaffelse av noen øreplugger på Padlespesialisten og med de under neoprenehetta var det bare gøy å bade Takk for hyggelig tilbakemelding Vinterpadling er helt fantastisk, og gjør man ting riktig kan man kose seg like mye som om sommeren Du har ett meget godt poeng med dette rundt "svimmelhet/båtsyke". Derfor er det ekstra viktig å følge med på medpadlere etter en velt. (Også om sommeren). Har selv vært på bølgetrening hvor en deltaker veltet flere ganger. Til slutt foreslo jeg at vi skulle ta en pause, siden vedkommende fikk dårligere og dårligere balanse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.