Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterpadling.

Jølle

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei Jølle. Flott blogg med mye nyttig informasjon!

Padler litt på vinteren når vær og vind passer. Etter en tur fra Hamresanden i fjor vinter, tenkte jeg at jeg skulle bade litt for å kjenne hvordan det var å ligge litt i vannet og samtidig sjekke om drakta var helt tett. Fikk meg litt av en overraskelse da jeg opplevde å bli satt ut ala båtsyke/balansetrøbbel.

Etter å ha lest litt på nett fant jeg ut at det kalde vannet i ørene skapte problemene. Gikk til anskaffelse av noen øreplugger på Padlespesialisten og med de under neoprenehetta var det bare gøy å bade :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei Jølle. Flott blogg med mye nyttig informasjon!

Padler litt på vinteren når vær og vind passer. Etter en tur fra Hamresanden i fjor vinter, tenkte jeg at jeg skulle bade litt for å kjenne hvordan det var å ligge litt i vannet og samtidig sjekke om drakta var helt tett. Fikk meg litt av en overraskelse da jeg opplevde å bli satt ut ala båtsyke/balansetrøbbel.

Etter å ha lest litt på nett fant jeg ut at det kalde vannet i ørene skapte problemene. Gikk til anskaffelse av noen øreplugger på Padlespesialisten og med de under neoprenehetta var det bare gøy å bade :smile:

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Vinterpadling er helt fantastisk, og gjør man ting riktig kan man kose seg like mye som om sommeren :-)

Du har ett meget godt poeng med dette rundt "svimmelhet/båtsyke".

Derfor er det ekstra viktig å følge med på medpadlere etter en velt. (Også om sommeren).

Har selv vært på bølgetrening hvor en deltaker veltet flere ganger. Til slutt foreslo jeg at vi skulle ta en pause, siden vedkommende fikk dårligere og dårligere balanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.