Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er en kar som bor på Evenskjer og liker å traske i skog og mark(spesielt på sommeren). Mitt spørsmål er da om det er noen som vet av turer der det er mulighet for å komme seg frem ved hjelp av ski. Jeg tenker på å ta meg en tur i nærmeste framtid, men vet ikke helt mange gode ruter med tanke på kryssing av elver og vann på denne tiden av året. (er vann og elver begynt og fryse på småvann og elver?)

Noen som har noen gode forslag??

Takk for svar :)

Annonse
Skrevet

Hei, ta en telefon til turistforeningen. De kan gi deg god info om ruter, hytter osv. Ellers prat med folk på steded. Jeger og fiskeforeninger, turistforeningen etc. Disse burde vite om hvilke vann som er "trygge" Vi har jo hatt det relattivt kaldt og med lite snø så isen burde være grei. Men ta ikke mitt ord på det. Undersøk, sjekk og spør...og ta med isbrodder og bruk dem!

Selv er jeg ikke kjent på din side av brua, er i Harstad. Og her kjenner jeg bare de typsike mosjonsrutene. (Kvæfjordeidet opp mot Koven, Aunfjellet, etc.)

Skrevet

Vet ikke hvor lang tur du tenker deg, men ruta fra Harstad til Kanstadbotn (eller omvendt) burde jo være mulig å gjøre unna på ca. 3 dager med ski på beina.

Den ruta kan du jo gå fra hytte til hytte hvis du ikke vil overnatte i telt.

Harstad Turlag burde ha opplysninger om ev. snøforhold og skredutsatte områder. For tiden er det jo lite snø de fleste plasser i Nordland/Troms.

På "din" side av brua burde det jo også være mange muligheter alt etter hvor langt vekk du vil. Gå inn på www.lommekjent.no og kikk litt i kartet.

Hvis du er ute etter skikkelig skiføre nå, tror jeg du må til Bjørnefjell/Kiruna eller lengere nordover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.