Gå til innhold
  • Bli medlem

Silva Alpha vs Lupine Betty


Hunds

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter en ny hodelykt. Lykten vil bli hovudsaklig brukt for skikjøring og klatreturer i vinterfjell på sene vinterkvelder. Derfor trenger jeg en lykt med god spredning, lys styrke og levetid.

Har gode erfaringer med Silva Alpha da en kopmpis har den. Ekstrem god lykt. Men har et lite ønske om å overgå hans lykt. :-P Har sett litt rundt på internett og finner lite info om Lupine Betty.

Begge disse merkene er ganske dyre lykter.

Derfor lurer jeg på om noen her inne har erfaringer me Lupine lykter?

Hva er best Silva eller Lupine?? :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Betty, Piko, Tesla, Tesla TL700 og Edison...

Lupine lager meget gode, men kostbare lykter. Magicshinelykta er en blåkopi av Tesla, som kom for endel år siden.

Gjennomført (originalt) design, programmerbar, høy kvalitet og lav vekt er noe som kan sies om Lupine. Utviklet og produsert i Tyskland.

Det er forøvrig mulig å oppgardere diodene når nye typer kommer. Jeg har oppgradert Betty én gang.

Laderen er noe helt annet enn hva som kommer normalt med oppladbare lykter. Høy ladestrøm og fullt programmerbar.

Dette er profflykter og brukes mye i søk/redning/forsvar etc.

Lupine har forøvrig en fin serviceordning om noe skulle gå i stykker på lykta di. Du leverer inn enheten (lampehus/batteri/taske/ledning, etc) med feil på og får samtidig en annen, tilsvarende enhet med samme spesifikasjoner som du hadde. Din enhet går til Lupine for reparasjon og havner kanskje et helt annet sted i verden. Eventuelt kan du få tilbake din gamle enhet etter reprasjon i Tyskland.

Jeg har hatt noe ledningstrøbbel med min Betty, 2008 modell. Men den har det gamle designet med Y-ledd på ledningen. Dagens modeller har ikke dette problemet.

Spredningen er ikke verdens beste, men det kan til en viss grad løses med Scotch teip på glasset.

Du skriver at du skal bruke lykta til skikjøring og klatreturer i vinterfjellet. Da har du ikke behov for så mye lys, imo.

Jeg ville mye heller valgt en Piko 6 med 900 lumens, Heavy Duty hodebånd (det som følger med er ikke godt nok) og ekstra batteri.

Silva har jeg ikke prøvd.

http://www.lupine2013.de/produkte/helmlampen/betty_r_12/

Endret av Chalshus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.