Gå til innhold
  • Bli medlem

Haglöfs Orion Skalljakke


Gjest gammeltbrukernavn111

Anbefalte innlegg

Gjest gammeltbrukernavn111

XXL har tilbud på en skalljakke fra Haglöfs som heter Orion: http://www.xxl.no/herreklaer-/friluftklaer-herre/jakker-herre/orion-skalljakke-herre-1081286

Jeg finner den ikke på hjemmesidene til Haglöfs, og generelt finner jeg svært lite om den på nettet... Noen som kjenner til den eller har noen tanker om kvaliteten? Synes alltid det er et dårlig tegn når produsenten ikke har produktet på sidene sine. Jeg er i markedet for en skalljakke til generelt tur- og friluftsliv. Den trenger ikke tåle ekstremvær i fjellet vinterstid, vil nok bli mest brukt vår-sommer-høst, både i fjell og skog. Har egentlig sett for meg Norrøna Dovre-dressen, eller muligens et par andre alternativer, men når man finner gode tilbud er det jo fristende å sjekke dem ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en utgående modell, og derfor finner du den ikke på sidene til Haglöfs.

Litt som å prøve å finne elartikler som Elkjøp selger på den respektive produsents hjemmeside... :P

Selvom Haglöfs er gode på klær, er de til tider dårlige på innholdet på nettsiden.

Jeg kjenner ikke den jakka, men damen har forløperen og er godt fornøyd.

Den har vært med på det meste av fjellturer og selvom jeg syns det skal være utlufting under armene så liker hun at det ikke er klumpete glidelås der.

XXL har en god pris, butikken som pleier å være rimeligst på Haglöfs er dyrere:

http://www.eventyrsport.dk/orion-jacket.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så faktisk veldig fin og enkel ut, men vær obs på at det er snakk om tolags gore-tex performance shell. Til enkel turbruk (da særlig dagsturer) er min erfaring at en tolagsjakke kan fungere veldig bra, og denne så ut til å ha super passform og funksjon. Jeg foretrekker likevel trelags da dette gir større valgfrihet mtp bruk. Til vår-/sommerbruk, som du skisserer, kan det også bli varmt med fór som du ikke kan fjerne.

Her er specs (på dansk). Ser ut til å ha kostet ca 2500,- fullpris:

Orion Jacket fra Haglöf er en alsidig jakke med en velafbalanceret mængde detaljer, der gør den anvendelig til lidt af hvert. Den er i polyester med Gore-Tex®, der gør den vandtæt og åndbar, og den er i en 2-lags konstruktion, hvilket vil sige, at den har løst inderfor. Dette er delvis i net for at bevare åndbarheden bedst muligt.

Hætten kan justeres i 3 retninger, og den er forsynet med en afstivet skygge. Hætten kan tages af, hvis det passer bedre til din aktivitet, og regnen ikke vælter ned. Kraven er høj og lukker godt af for kold vind, så den ikke sniger sig ind på brystet. Frontlynlåsen er 2-vejs og skjult mellem to vindflapper. Ærmerne er faconsyede ved albuerne for optimal komfort, og nederst er der Velcro®-stropper til at justere vidden med. Jakken er lidt længere i ryggen for at beskytte bedst muligt – også, når du bukker dig. Orion Jacket har to håndlommer og en brystlomme, alle med lynlås, samt en inderlomme.

Farver: Black (sort), Stem Green/Leaf (grøn/grøn) og Strato Blue/Blue Ink (blå/blå).

Detaljer:

  • Polyester med ripstop
  • Gore-Tex®
  • Vandtæt og åndbar
  • Løst inderfor, delvist i net
  • Aftagelig og 3-vejs justerbar hætte med skygge
  • 2-vejs frontlynlås med dobbelte vindflapper
  • Faconsyede ærmer med Velcro®
  • Forlænget ryg
  • 4 lommer

  • Vægt: 720 g i str. L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.