Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellstøvler

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilken fjellstøvel skal jeg kjøpe?

Jeg er interessert i en støvel som tilsvarer Crispi Besseggen når det gjelder hvor kraftig sålen skal være. Men jeg kunne godt tenke meg en lettere modell, som kanskje ikke er i lær. Jeg er ikke så opptatt av hvor vanntett den er, heller ikke pris, mest hvor lett den er, og den bør helst være litt stiv.

Noen tips?

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Interessant den skoen der. Ser det har kommet en ny modell med goretex som gir den 50g ekstra, får kanskje tåle det :-)

Skrevet

Har en bekjent som bruker de der. Til anmarsjer osv, klatrer litt sammen. Han er ganske fornøyd. Bruker de over alt.... Men er ikke helt sikker på om han bruker de i fjellet. Har vurdert de selv, til å bruke til klatring i høyfjellet. Men syns at Besseggen's gummisåle blir for myk på listeklatring, hvertfall på tuppen, ,så håper de her har en litt mer hardere/mer sammensatt gummi!

Skrevet

Joda,de er nok hardere i så måte.Har ikke hatt mine lenge,men er veldig fornøyd fordi de sålangt er de eneste jeg vet om som dekker fra vandring til klatring,

Er vel ikke de optimale støvlene kansje hvis man kun vandrer,ev. kun klatrer so to speak,men ypperlig hvis man driver mer variert.

Jeg har soloert litt i skrentene her i dalen,og gått lengre turer i skog og fjell.

Som skapt for tinderangling..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har et par La Sportiva Trango S str 44 til salgs. Hvis det kan være av interesse?Brukt en gang. Kjøpt for små.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva slags størrelse har du til vanlig?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker vanligvis str 44. Har et par La Sportiva Sierra i str 44 som passer helt perfekt. Mulig Trangoen er litt mindre i størrelsen, eller har en litt annen lest. Men bare for å ha sagt det med en gang, så veier Trango S mer enn 1200g. Tror den ligger på 1400-1500g, er jo uansett ganske lett.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg veid Trangoene. 735g på kjøkkenvekt =1470g for paret. La Sportiva skryter av 1200g for str 42. Har ikke noe tro på at de to størrelsene utgjør 270g

Går ut fra at Kayland Multitraction på 810g er pr. stk.

http://www.vpg.no/eshop/pub/engine.php?id=131

Gjest Anonymous
Skrevet

Føler lissom at litt av vitsen med Trango-støvlene er borte når de ikke er særlig lettere enn andre fjellstøvler. Vanskelig dette her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser nå at det skiller ganske mye i vekt mellom størrelsene. Støvlene jeg veide er str 44 mens de andre er oppgitt i str 42 Trango S er betydelig lettere hvis du sammenligner med støvler med samme stivhet i såle og ankelstøtte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Keyland oppgir vekt pr par. har nettopp kjøpt meg et par Kayland Titan Rock og gleder meg til å få prøvd de. Kjøpt etter anbefalinger av erfarne fjellfolk. Vet at Keyland forhandles av Ute.no blandt annet. (Trondheim og Bergen.) samt VPG som har forretninger over hele landet. VPG.no (vertical Play Ground)

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Noen fler tips om fjellstøvler?

Noen som liker La Sportiva Tibet? Holder de til bratte, harde snøbakker f.eks?

Espen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.