Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og baler med Visbreatindens atkomstbreskrivelser og har allerede en 4-5 atkomster notert som er greie, men så har man den klassiske alternativatkomsten opp Visbrean fra nord . Den turen regner jeg med tar inn på nordøstegga etter hvert.

Noen som har gått denne og kan gi en nøktern beskrivelse???

Kan hende vi tusler opp her når vi går Semelholstraversen i sommer, men det hadde vært greit å kunne kladde noen ord om det allerede nå...

Taknemmelig for alle svar !!!

Annonse
Skrevet

Hei Morten :)

Jeg har ikke gått på breen, annet enn en liten avstikker 10 meter utpå den fra nordryggen. Men jeg har sett flere andre gå der. Virker som om de går et stykke oppover nordryggen før de går inn på bretunga, slik at det verste brefallet unngås. Husker det var en varde med trestolpe litt oppi der. Vet ikke hvor de "går i land", men tipper de følger breen sørøstover til nordøstryggen og følger denne til topps. Eller at de går ryndt på østsiden og opp fra sørøst. Mener nordøstryggen så litt "knudrete" ut fra Semelholstinden, så jeg har lyst til å sjekke om den har noen relevante småtopper.

Si fra hvis du skal på tur dit, for jeg blir gjerne med i et taulag over breen... Lurer på en runde opp nordryggen på Semelholstind, over breen til Visbretind og ned igjen via nordryggen. En fin rundtur for de klatre- og breinteresserte :D

Skrevet

Vær litt obs på navnet på denne toppen. På førsteutgaven av kartet "Jotunheimen Vest" fikk mange topper "brea"-navn, mens denne fortsatt het Visbretinden. Regner med at dette bare var en glipp fra kartverkets side, siden breen ved siden av heter Visbrean på samme kart. Ser også at Pål V. bruker Visbreatinden på fjellsport.net, så da er det sikkert riktig :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser at jeg skrev VisbreaRtinden.. Det er jo uansett feil :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.