Gå til innhold
  • Bli medlem

Klær under skalljakke


TomasF

Anbefalte innlegg

Det blir fuktig under skallbekleding når det regner.

Det er vel noe kondens og at noe av vannet som kommer igjennom.

Hva bruker dere under skallbekledingen.

Bruker ullskjorte og vanlig bukse i polyester og bomull under skallbekledingen.

Disse blir våte og kalde under turen.

Noen nevnte at nettingundertøy i ull var det beste.

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i allefall blitt veldig glad i ullnetten fra Aclima. Jeg er generellt glad i ull og 50% ull.

Syntet bruker jeg mye på jobb da vaskemaskinen ikke er så langt unna ;-)

Det kommer jo litt an på om du går med skallbekledningen hele dagen uansett vær.

Hvis du velger å bruke skallbekledningen som regntøy er det jo litt upraktisk å stå i bare nettingen når det blir opphold-he-he...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fuktig under skallbekleding når det regner.

Det er vel noe kondens og at noe av vannet som kommer igjennom.

Hva bruker dere under skallbekledingen.

Bruker ullskjorte og vanlig bukse i polyester og bomull under skallbekledingen.

Disse blir våte og kalde under turen.

Noen nevnte at nettingundertøy i ull var det beste.

Stemmer dette?

Hvis du blir kald så kutt ut bomull. Hvis du bruker en ulltrøye under skalljakken så pleier dette å være nok fra tidlig vår til sent på høsten, men har du en bomullskjorte utenpå ulltrøya så virker denne som et kjøleelement når den blir våt.

Jeg bruker ulltrøter fra Janus. De får som oftest veldig god karakter i de fleste tester og så får du dem på Sparkjøp. Ca. Halv pris i forhold til slike fancy merkevarer i sportsbutikken.

Blir det for lite med en slik ulltrøye så kan du enten ta en ullgenser utenpå eller en ull helsetrøye under.

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Produkter.aspx?params=fh_location=//catalog01/nb_NO/categories<{catalog01_c2366}/categories<{catalog01_c2366_c2376}/basebrand>{janus}&fh_start_index=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.