Jaran84 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Skal ha med nye staver for bruk med fjellski. I den forbindelse lurer jeg på om jeg bør gå for teleskopstaver eller fast lengde. Har kikket på disse: http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/ski/ski-poles/traverse-ski-pole-2011 De selges for 500,- hos en sportsbutikk i nærheten her. synes de ser fine ut, men har noen erfaring med de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomWithoutVom Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Har veldig god erfaring med Flicklock-mekanismen. Har et par Gipron skistaver og et par Black Diamond gåstaver med samme patent. Gull! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaran84 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Knall! Ser for meg at det må være genialt når du kommer fra løssnø og over i ett scooterspor feks som er hardt, å korte inn stavene noe. Eller motsatt så klart. Men klarer de å holde i mot når en kar på 0,1tonn mister balansen og støtter seg på staven feks? eller klapper de sammen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knadne Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 De er bra, klapper ikke sammen, kan evt strammes med en skrutrekker om de glir for lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullsokk Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Fornøyd med mine, i alle fall. Dog noe korte, sjekk at du får riktig lengde når de er lengst ute. Låsemekanismen fungerer fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrplaff Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Er det lov å spørre hvor de har dem til denne prisen, mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arcticboots Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Mine Black Diamond carbonstaver brukest året rundt, funke meget godt. Lett og stødige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 har ikke BD men Gipron staver med flicklock. Etter en liten jusetring i starten på låsene så har de fungert supert. Fint å kunne variere litt på lengde avhengig avhening av snø, oppakning, terreng etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaran84 Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 hmm... dette høres jo veldig lovende ut. Da ser det vel ut som jeg må på shoppingtur til lørdag.. takk for gode tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrplaff Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ikke det nei. Kanskje du vil avsløre det på mandag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonasro Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Men klarer de å holde i mot når en kar på 0,1tonn mister balansen og støtter seg på staven feks? eller klapper de sammen da? Har de stavene der og kan med sikkerhet si at hvis man har forlenget de til de ytterste hakkene holder de ikke en kar på 0,1 tonn. Enten bøyer de seg så teleskop funksjonen ikke er der lenger eller så knekker de. Men når det er sagt har jeg hatt to par av disse og er godt fornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaran84 Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Ikke det nei. Kanskje du vil avsløre det på mandag? Hehehe... beklager! Stokke sport selger disse. mellom Sandefjord og Tønsberg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Hansen Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Har de stavene der og kan med sikkerhet si at hvis man har forlenget de til de ytterste hakkene holder de ikke en kar på 0,1 tonn. Enten bøyer de seg så teleskop funksjonen ikke er der lenger eller så knekker de. Men når det er sagt har jeg hatt to par av disse og er godt fornøyd Har brukt BD staver med denne låsen siden 2006, og har samme erfaring som Jonasro. Låsen holder, i motsetning til mange andre teleskopstaver. Men som de fleste teleskopstaver er de svake når de er forlenget maks. Har imidlertid kun opplevd at de bøyde seg under 110 merket, så ingen store problemer. Er imidlertid kun testet med 0.09 tonn, så usikker på om det samme gjelder for 0,1 tonn Et godt kjøp for prisen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.