Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammelt stivt pulkdrag. Hvordan få "demping" på dette?

mindviruz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg en gammel fjellpulken barnepulk med ett helt stivt drag.

Jeg ser at de aller nyeste har dobbeltvirkende denmping med fjærer i draget. Er det noe å rope hurra for, slik at jeg burde prøve å lage meg det samme på mitt drag, eller er det helt uproblematisk med helt stivt drag? Det er fjæring i seteryggen på pulken da.

Hvis det har noe for seg, hvordan kan man få til dette selv? Det eneste jeg ser for meg er å knyte to litt kraftige strikk i løkker med en diameter på ca 3-4 cm på selen er du festet inn draget slik at du får litt strikkdemping der, som da vil virke begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke tatt bilde og vist det, men jeg har god erfaring med å knyte to løkker av kraftig strikk som er mellom draget og karabinkroken jeg fester til beltet, som du også er inne på.

Husker ikke hva man kaller dem, men strikkene er av den typen med krok på endene som man f.eks bruker til å feste ting bakpå sykkelen.

Når det gjelder akkurat den typen strikk jeg har (noe billiggreier fra Clas Ohlson) holder det ikke med én enkelt løkke, så jeg har bare vridd de originale løkkene slik at de halvparten så store. Da ble fjæringen passe, uten for mye slark for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går fint det :)

Det ble nå kjøpt inn ski i fjor, men det ble ikke så veldig mange skiturer med en høygravid kone ;) I år skal det bli flere, og da går det nok litt lettere når ikke magen står i veien lengre.

Nå står barnepulken klar til vinteren, og bæreselen har blitt brukt flittig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.