Gå til innhold
  • Bli medlem

Isøks


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en Charlet Moser isøks. Den har en hempe som er festet til en plastikkring som løper fritt på isøksen. For at ikke hempen skal gli ut av øksen, er det en gummiring festet til isøksen.

Mitt spørsmål er, er dette en feil konstruksjon? Burde plastikkringen i stedet vært av stål, og en skrue skrudd i isøksen slik at ikke hempen sklir av øksen ved et potensielt rykk?

Er det meningen at man skal kunne henge i øksa i hempa ved et evt. fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til løsningen med stålring og skrue i staftet... Det fungerer i alle fall godt, og tåler et bra rykk. Litt skeptisk til plast på sånne detaljer, men siden øksa di er av godt merke er det sikkert gjennomtenkt og testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den gummiringen som satt på isøksa falt av under et rykk:) Jeg har nå teipa fast noe som vil stoppe hempen slik at den ikke glir av. Men hempen er uansett så slakk på hånden, at jeg regner med at denne kun fungerer som en sikkerhet mot at jeg skal miste øksa, og ikke omvendt, at øksa skal miste meg :roll: .

Er ikke dette litt dumt? Tenkte ikke på det da jeg kjøpte den for lenge siden, men har stusset litt over det i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.