Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg har en Charlet Moser isøks. Den har en hempe som er festet til en plastikkring som løper fritt på isøksen. For at ikke hempen skal gli ut av øksen, er det en gummiring festet til isøksen. Mitt spørsmål er, er dette en feil konstruksjon? Burde plastikkringen i stedet vært av stål, og en skrue skrudd i isøksen slik at ikke hempen sklir av øksen ved et potensielt rykk? Er det meningen at man skal kunne henge i øksa i hempa ved et evt. fall? Siter
Torgeir Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg er vant til løsningen med stålring og skrue i staftet... Det fungerer i alle fall godt, og tåler et bra rykk. Litt skeptisk til plast på sånne detaljer, men siden øksa di er av godt merke er det sikkert gjennomtenkt og testet. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Den gummiringen som satt på isøksa falt av under et rykk:) Jeg har nå teipa fast noe som vil stoppe hempen slik at den ikke glir av. Men hempen er uansett så slakk på hånden, at jeg regner med at denne kun fungerer som en sikkerhet mot at jeg skal miste øksa, og ikke omvendt, at øksa skal miste meg . Er ikke dette litt dumt? Tenkte ikke på det da jeg kjøpte den for lenge siden, men har stusset litt over det i det siste.. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 http://www.stud.ntnu.no/~espenmal/Bilde(14).jpg Her ser dere, med min improviserte sportsteip-løsning Siter
ozzi Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Kjøp en slynge fra Charlet Moser(Petzl Charlet heter det nå, tror jeg) på en klatrebutikk. Fest den i karabinhullet på toppen. Det funker like bra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.