Gå til innhold
  • Bli medlem

Kveldstur i Øygarden

Anbefalte innlegg

Klokka var over 20 mandag kveld, og jeg satt foran pc'en og sløvet... Tenkte jeg burde ta meg en sykkeltur for å myke opp musklene fra 7-fjellstur dagen før, men motivasjonen var noe lav. Gatene var våte i Loddefjord, og på racer er det ensbetydende med våte sko og våt rygg. Kikket ut vinduet i stua, og så at det lysnet opp i vest. Kontaktet en nettvenn ute på Sotra, og fikk høre at der ute var det veiene tørre og fine.

"Så je bestemte meg brått..", som Vazelina synger... Lempet sykkelen i bilen og kjørte til rundkjøringa ved Kolltveit. Der ble bilen forlatt, og manuelle krefter satt i sving. Kveldssola sank nedover, og ble snart synlig under skybankene ute i havet. Det var nærmest vindstille, bare en svak bris fra nord innimellom. Det ble en nydelig tur mot solnedgangen, med passelig temperatur og rolig langkjøring. Tempoet var faktisk høyere enn under årets Skjærgårdsritt; det sier litt om vindforholdene 2. pinsedag... Jeg kjørte ut til Kollsnes, og snudde i avkjørselen mot LNG-anlegget der. Turen tilbake ble like fin, mens sola dalte ned i havet. Etter et par timer var jeg tilbake ved bilen igjen, godt fornøyd med dagens økt :)

En stygg episode underveis; jeg syklet opp en slak bakke da jeg ble innhentet av en volvo trekkvogn. Jeg kjørte ca. 25 km/t, og hørte et kraftig brøl fra en rekkesekser bak meg. Den suste forbi i 60-70 km/t med nær null klaring, gadd ikke en gang legge seg over gulestripa. Jeg styrte så godt jeg kunne, og unngikk såvidt å bli kastet over autovernet. Hva er det som suser rundt i hodet på slike mennesker?!?! Fluer..? Hvis vedkommende i det hele tatt har lappen på stor bil, så handler det nok om en som har karret den til seg etter 50 forsøk på både teori og oppkjøring. Makan til premieidiot skal man lete lenge etter... Hadde jeg sett vedkommende igjen den kvelden hadde jeg slått ham loddrett ned.

I kveld blir det kaaanskje ny tur, jeg får skaffe meg en ny værrapport fra Sotra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du drog avgarde, Torgeir, var du nok heldig med vêret. Skyene løyste seg fint opp i kveld, og gløda framleis oppe i Gullfjellet, til nestan kl. 22.50. Med dei vind- og lufttrykk-forholda som er på midtre Vestlandet denne veka, er det truleg råd og ta seg ein sykkeltur fleire kveldar denne veka. Vêret vert nok skiftande, med lokale regbnbyger kvar ettermiddag, mest i markerte dalføre som går nord - sør. På øyane går ein truleg klar regnet, samt frå litt nord for Bergen. Vinden vil nok halda seg kald heile tida, men det verkar normalt sett varmare der vinden held seg unna. (Sjølv har eg kveldsvakter heile denne veka, og i kveld vart bussen parkert i Arna litt etter kl. 22.30.).

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur ja... :roll: Målet var solnedgangen ved varden på Turøy, og den rakk jeg akkurat. Vanvittig motvind fra nordvest i går kveld, men desto lettere hjem igjen.. Vinden har ALT å si når man sykler. Men utsikten fra Turøy i 22:30-tiden var verdt alt slitet :oops:

I kveld står tempokjøring i Haugsdalen på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble to ganger t/r Haugsdalen fra butikken ved E39... Og deretter to runder rundt Kalandsvatnet. Har ikke vært i Haugsdalen før, så det ble en artig ny erfaring. Forstår hvorfor så mange sykler der, det er jo nesten flatt... Og nesten ingen biler. På tur 2 ble vi innhentet av et "tog" fra BCK. Én av oss klarte å henge med dem, men jeg måtte desverre slippe taket litt før veis ende. De kjører jo over 50 på flatmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.