Jaap Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Tokk en liten sykkeltur til Valdresflya i dag, først og fremst for å sjekke snøforholdene. Og for litt trening, selvsagt. Parkerte bilen hos Bessheim og dro avgårde mot vandrerhjemmet i noen få kuldegrader, akkurat passende egentlig. Fra omtrent 1200moh er det stort sett omtrent en halv meter snø per i dag, vil jeg tro. Syntes underveis at det var mulig å dra der på ski, men hva som virkelig var forbausende er at det fantes 4 - 5km fersk oppkjørt løype fra/til vandrerhjemmet. Det var noen folk der som hadde kommet i gang med langrenn. Også på andre siden av rv51 gikk det spor, ikke oppkjørt for øvrig. Så det er bare å komme seg ut før veien stenges. Det blir vel snart nå, kanskje..? Edit: ville legge inn flere bilder så dere får litt inntrykk, men får desverre feilmelding (internal server error). Kanskje det har noe å gjøre med svak signal her hjemme. Innlagt bilde viser for øvrig '1389' Siter
Vagvær Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Hindsæter kunne i dag melde om 6 kilometer preparerte løyper, så nå er det bare å finne frem skiene! Edit: jeg mener veien er åpen til 15. desember... Siter
halvorep Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 gikk topptur til Rasletinden i dag, godkjent nedkjøring, men bare så vidt:) 1 Siter
naboen Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 gikk topptur til Rasletinden i dag, godkjent nedkjøring, men bare så vidt:) Var det du jeg traff like under toppen da..? Returen for min del var noe feig.. Slitne bein og forhistoriskt utstyr.. Men det funka bra oppover.. /Naboen. Siter
halvorep Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Stemmer nok det, jeg nøt utsikten så lenge at det ble måneskinnstur på tilbakeveien:) EDIT: I den grad en halvmåne kan lage måneskinn... Siter
Jaap Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 gikk topptur til Rasletinden i dag, godkjent nedkjøring, men bare så vidt:) Da var det trolig din spor fra vandrerhjemmet mot Rasletinden, for så veldig mye spor var det ikke der på denne siden av veien;-) Var det snømengde eller kvaliteten som skyldet at det ikke var deilig nedkjøring? Siter
halvorep Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Kommer an på hva som må til for at du synes det er "deilig" da:) Kunne godt ha vert mer snø, var en del stein fra raslet og ned på flya, her kunne jeg kjørt lenger sør for å få mere snø, men det ble mørkt og jeg fant ingen god kurs for å unngå det bratte steinpartiet. Ellers var det litt steiner i veien fra toppen og ned på raslet, men noe bedre her, litt hardt på toppen, men det er det vel alltid i slike forblåste områder.. Kommer vel mer snø til helga;) Siter
Andreas2 Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Så du om det lå ok med snø i bekkefarene sydover fra Raslet? Siter
halvorep Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Det virket like ok som andre steder der, litt stein og en del snø.. Får sikkert til nedkjøring der og, men det kommer vel mere snø snart:) Siter
Andreas2 Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Ifølge Yr har det jo snødd en del denne uka, og det ser tilogmed ut til å at det skal lette litt mot helgen... hm.. Var forresten knallfint oppover Fanaråkbreen forrige helg. Siter
Jaap Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Skrevet 25. oktober 2012 Ifølge Yr har det jo snødd en del denne uka, og det ser tilogmed ut til å at det skal lette litt mot helgen... hm.. Var forresten knallfint oppover Fanaråkbreen forrige helg. @ Andreas2: Kan man gå på ski omtrent alle steder på Fannaråkbreen? Har ikke mye erfaring med å ski på bre, så lurer litt på det. De sier at den er en 'snill' bre uten skumle greier, men er det sånt? Var dere på vei opp i taulag, f.eks.? Har forøvrig så langt følgt med hele uke på værvarsel for Valdresflya, og det virker ganske ´stabilt´ for helga: klarvær på lørdag, snøbygger igjen på søndag. Oss har fatt en god del snø nå her i Lom siste døgn, så jeg regner med mer snø på Valdresflya og. Siter
Phaser Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Webcam v gjende http://www.vaga.kommune.no/filer/webcam/gjende.jpg 1 Siter
naboen Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Webcam Beitostølen + Flya: http://www.avisa-valdres.no/beitostoelen/sider/webkamera.aspx Har gått endel "senhøst" (topp) turer de siste årene rundt Valdresflya, og 21 Oktober 2012 er i så måte rekord i forhold til snømengde/Skiforhold. Men.., en liten høststorm så er mange partier blåst "rene"... Krysser fingrene for en god lang og passe kald vinter... Siter
Phaser Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Fra oppland. http://www.oa.no/sport/article6311127.ece Siter
Jaap Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Skrevet 30. oktober 2012 Valdresflya sist lørdag. Bitihorn i bakkgrunnen. Siter
Lompa Skrevet 4. november 2012 Skrevet 4. november 2012 Fantastiske snøforhold på Valdresflya i dag. Et fast underlag med 20 cm nysnø oppå. Skulle til Rasletind, men det var ei suppe av tåke som gjorde lyset helt flatt, og jeg valgte å snu oppe i Steindalen. Sikten varierte fra 10-20 meter. Det kunne blitt årets nedkjøring i pudderet, men det var umulig å se om det gikk opp eller ned foran meg.. De tre andre jeg møtte på turen følte seg like snytt av Yr som meg. Det var meldt sol... Siter
coni Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Det går ikke an å stole på Yr. I hvert fall ikke på symbolvarsel. Heller på tekstvarsel. De bommet fullstendig for Turtagrø på lørdag. Symbolvarsel er virkelig en katastrofe når det gjelder fjell. Hadde satt pris på en dedikert fjellværtjeneste som de har i alpene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.