rips Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg trenger en enorm sekk til teltturer med ungene og meg. Den skal være så stor som mulig, gitt min lengde på 163 cm. Jeg skal ikke bære langt, vi kan uansett ikke gå mer en noen få kilometer på grunn av barnas alder. Hva skal jeg velge? Et spørsmål til: det angis noen ganger høyde på bæreren, eller rygglengde. Hvor viktig er det å overholde disse grensene hvis man da som meg ikke skal gå rundt med sekken hele dagen? Er det idiotisk av meg å kjøpe en stor pakkrammesekk, for eksempel, eller den største bergans alpinist, som har angitt minste personlengde på 175 cm? (Jeg er, dessverre i denne sammenhengen, relativt normalproporsjonert. Kan ikke skilte med veldig lang og bred rygg, og dertil korte ben. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fimax Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ungene vokser fort, så kjøp en sekk som er god å bære også på lengre strekk. Sekk bør testes. Mange jenter kan godt kjøpe Unisex sekker, men har du typisk kvinnelige former bør du se på en dedikert damesekk. En potensiell kandidat (som passet kjæresten min som er lavere enn deg) er: http://www.oslosportslager.no/produkt/gregory-deva-85-ryggsekk-dame-9839.aspx 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mindviruz Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Med en sekk som er for lang i ryggen blir enten hoftebeltet så langt nede at det gjør at det blir "seigt" å bevege lårene og dermed tungt å gå. Spesielt oppover. Resultatet blir kanskje til at du flytter hoftebeltet opp, og da sitter ikke skulderstroppene godt lengre og du blir fort sliten i skuldrene, eller så "henger og slenger sekken der oppe". Men sekker må prøves med vekt i. Det bare må du... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skaaningen Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg er tveksam til altfor stor sekk, men det avhenger av vekt og distanse. En for stor sekk vil bli instabil opptil, med akselreimer som henger oven akslene - dersom man pakker tungt. Vinterstid har vi en pulk. Sommerstid har vi en sykkelvogn som kan kjøres som en barnevogn. Sen må vi bare tilpasse turlenger, og jobbe mer med base-camp - mindre med fra hytte til hytte. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergtass Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Bergans Viking/alpinist lady er i hvertfall 100 liter, og med 3 ekstralommer på bryst og hoftebelte vil jeg tro du bikker rundt 120 liter. Bra bæresystem og mange gode løsninger. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergtass Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=10209&prodid=47822&utm_source=Kelkoo&utm_medium=Feed&utm_campaign=Ryggsekker&utm_content=Tursekker%20over%2050%20l%20dame; Men ikke finn på å handle på nettbutikken, da ender du i bestefall opp med magesår. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rips Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Tusen takk for tilbakemeldinger. Det er en butikk i byen som har de ulike alpinistsekkene inne, så jeg får bare stikke ned og prøve. Det går jo noen liter i dem. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindus Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg er 163 og har Bergans viking 100l. Veldig fornøyd med min, jeg trener med den, og bruker den mye på tur. Plass til alt, og litt ekstra...God å bære, også med god vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.