Larsdx Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Kan man forvente at det er farbart til fots i Femundsmarka i November? Er det mulig med båttaxi på Femunden så seint på høsten? Siter
+Sig Man Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Vell, jeg kan ikke gi deg ett ja/nei svar. Men jeg var i fjella ved kvikne på fredagen, der var det -9 grader på før sola titta opp, og snø over ca 800 moh. Men fremkomelig til fots, utenom der snøen lå i fonner. November er jo en vanskelig måned å spå føre i, men i femunden/Røros så er det jo vesentlig kjøligere enn resten av kongeriket. Hadde det vært meg som skulle på tur, og det var bart, så ville jeg uansett ikke dratt mange mila fra vei uten å ha trugar eller tilsv tilgjengelig. Plutselig så ramler det ned 40cm med snø... Siter
Larsdx Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Skrevet 15. oktober 2012 Takk for svar. Slik været er nå er det vel lite trolig at det går - blir vel fort skiføre mange steder i løp av et par uker om været fortsetter som nå. 1 Siter
+Sig Man Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Planlegg med femundstur, og så en reservetur. Så ser du på værmeldinga dagen før du drar. (retta litt opp i mitt forrige innlegg, da Ipaden sitt staveprogramm kommer med noen artige forslag en gang i blandt..) Siter
Leik Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Om du har tenkt deg til Femundsmarka nå er det like greit å droppe skia. Ligger ca 15 cm med hard snø, så om du absoutt vil er det mulig å bruke planker Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.