turopplevelser.blogg.no Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 På årets andre jaktdag tok jeg og min gode jaktkompis en tur til Ringvassøy for å se om det var nå ryper å få. I nydelig vær startet vi grytidlig fra Tromsø, og i 9 tiden var vi kommet oss i rypeterreng. Første timen gikk vi ganske lavt i skogen og det var ikke ei fjær å se. Sigve konstaterer at det foreløpig ikke var blitt rype i sekken. Vi valgte da å gå høyere i skogen og ikke lenge etterpå lettet første flokken. Beklageligvis lettet de slik at de fløy rett over der Sigve gikk og jeg måtte dermed holde skuddet. Vi fortsatte og gå i samme høyde og etterhvert lettet den ene etter den andre flokken. Mye dårlig skyting førte til at det ikke ble den store fangsten, men 4 ryper ble det før vi tok lunch. Jegerne:) Etter lunch tok vi turen opp på fjellet og sjekket om det var noe fjellrype og se. Noen var det å se, men første par timene i steinura kom vi ikke på skuddhold. Vi valgte da og å ta en middagspause og få i oss litt energi etter en tung tur opp på fjellet. Vi nyter utsikten etter middagen Etter middagen fortsatte vi jakten på fjellrypa og det gikk ikke lang tid før det ble fjellrype også i sekken. Fornøyde tok vi turen nedover igjen og på veien ned skogen fikk Sigve seg nok ei rype og det totale antallet kom opp i 8 stk. Fugl ble det på jegerne:) Vel nede i bilen kunne vi si oss fornøyde med årets første jakttur og satte kursen hjem mor Nordens Paris. Flere bilder fra turen og andre turhistorier finner du på http://turopplevelser.blogg.no/ Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.