Gå til innhold
  • Bli medlem

Trollheimen - Snota - Snøforhold

Tonjeb

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg tenker meg til toppen Snota denne helga, og vil forhøre meg om det er noen som vet noe om snøforholdene i Trollheimen samt på selve fjelltoppen Snota?

Tenker å telte på toppen, så kanksje noen vet om det er mye snø på toppen eller om det meste er forblåst..?

Takker for svar :)

Hilsen Tonje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavere i Trollheimen er det bart, har vært noen morgener med et lite dryss snø men det har tint bort i løpet av formiddagen; dette iflg kjentfolk.

Værmeldingene for uka som kommer er jo utrolig bra, jeg skal innover/oppover neste helg så kom gjerne tilbake med rapport om forholdene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var nesten på Snota i går, jeg. :smile: Det var ca 15-20 cm med nysnø, brukte derfor ganske lang tid på denne turen og nådde desverre ikke helt til topps før det var på tide å snu. Snøen lå ganske langt nede i Trollheimen i går morges. Her kan du se på web-cam: http://webcam.svorka.net/duvasen/ Vil tro det var sånn ca samme hele veien opp. :smile:

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg tenker meg til toppen Snota denne helga, og vil forhøre meg om det er noen som vet noe om snøforholdene i Trollheimen samt på selve fjelltoppen Snota?

Tenker å telte på toppen, så kanksje noen vet om det er mye snø på toppen eller om det meste er forblåst..?

Takker for svar :)

Hilsen Tonje

Tror telting på Snota er vrient med mindre du gir blanke F i komfort, tenkte samme tanke som deg da jeg var der i fjor. 15-20 cm nysnø holder ikke som underlag, og hele platået er steinørken.

Og med mindre forholdene er veldig annerledes enn oktober i fjor, er det ikke snøfonner der, heller.

Dog bør det gå fint å legge et telt helt på snøen helt ute i brekanten, med mindre det er topptelting eller intet som gjelder. Derfra er det bare 15-20 min til topps.

Bare sørg for å sjekke forholdene selv i kanten av breen, og ligg langt unna resten av breen...

Vann finner du der du kommer opp på selve ryggen mellom Snota og 1562-toppen, tett på potensiell camp spot.

Legger ved et skammelig dårlig mobilbilde fra varden og øverste del av breen mot toppen, så får du et inntrykk.

post-998-0-59936300-1350034341_thumb.jpg

post-998-0-63912900-1350034579_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.