Tonjeb Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Heisann! Jeg tenker meg til toppen Snota denne helga, og vil forhøre meg om det er noen som vet noe om snøforholdene i Trollheimen samt på selve fjelltoppen Snota? Tenker å telte på toppen, så kanksje noen vet om det er mye snø på toppen eller om det meste er forblåst..? Takker for svar Hilsen Tonje Siter
stormåsen Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Lavere i Trollheimen er det bart, har vært noen morgener med et lite dryss snø men det har tint bort i løpet av formiddagen; dette iflg kjentfolk. Værmeldingene for uka som kommer er jo utrolig bra, jeg skal innover/oppover neste helg så kom gjerne tilbake med rapport om forholdene:-) Siter
astridvo Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Hei! Var nesten på Snota i går, jeg. Det var ca 15-20 cm med nysnø, brukte derfor ganske lang tid på denne turen og nådde desverre ikke helt til topps før det var på tide å snu. Snøen lå ganske langt nede i Trollheimen i går morges. Her kan du se på web-cam: http://webcam.svorka.net/duvasen/ Vil tro det var sånn ca samme hele veien opp. Astrid Siter
LTP Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Heisann! Jeg tenker meg til toppen Snota denne helga, og vil forhøre meg om det er noen som vet noe om snøforholdene i Trollheimen samt på selve fjelltoppen Snota? Tenker å telte på toppen, så kanksje noen vet om det er mye snø på toppen eller om det meste er forblåst..? Takker for svar Hilsen Tonje Tror telting på Snota er vrient med mindre du gir blanke F i komfort, tenkte samme tanke som deg da jeg var der i fjor. 15-20 cm nysnø holder ikke som underlag, og hele platået er steinørken. Og med mindre forholdene er veldig annerledes enn oktober i fjor, er det ikke snøfonner der, heller. Dog bør det gå fint å legge et telt helt på snøen helt ute i brekanten, med mindre det er topptelting eller intet som gjelder. Derfra er det bare 15-20 min til topps. Bare sørg for å sjekke forholdene selv i kanten av breen, og ligg langt unna resten av breen... Vann finner du der du kommer opp på selve ryggen mellom Snota og 1562-toppen, tett på potensiell camp spot. Legger ved et skammelig dårlig mobilbilde fra varden og øverste del av breen mot toppen, så får du et inntrykk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.