Sondres Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Er det noen her inne med god kunskap om jaktradio? Jeg kjøpte nylig en Icom f34gs fra Nederland. Jeg får bare BIIS opp i displayet og klarer ikke helt å tyde bruksanvisningen. Mulig jeg må legge inn Norske kanaler også? Send meg en PM eller svar her om du vil hjelpe meg Siter
nomore Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 BIIS er så vidt eg vet systemet rundt GPS-mottaker og flåtestyring/tracking. Om den kommer opp i displayet så tipper eg at tidligere eier enten har lagt dette inn som standard melding(evnt at det alltid har vært standard melding), kanalnavn eller at radioen låser seg ved oppstart. Hva skjer om du trykker inn PTT-knappen? I displayet så skal det være tegn på at radioen sender signaler. Om den er kjøpt brukt kan det jo være eneste kanalen som er lagt inn, og da må du få oppdatert kanallisten på radioen. Dette er det strengt tatt kun ett autorisert Icom verksted/distributør som har lov til og gjøre. I tillegg, om radioen ikke er godkjent for norske forhold så er det lite sannsynlig at ett autorisert verksted/distributør påtar seg den jobben. Siter
Signalmonster Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg ville gått til nærmeste butikk som selger og fører radioer, de har kunnskap om instilling av kanaler og kan helt sikkert svare deg på hva BIIS betyr. Hvor i norge bor du? Jeg kan anbefale Jegerservice på Ulefoss hvis du kommer fra telemark området. Siter
+latitude Skrevet 21. september 2013 Skrevet 21. september 2013 Hei Er det noen her som har kunnskap om å programere kanaler på en Icom jakt radio? Skulle gjerne hatt litt hjelp til å legge inn noen nye kanaler. latitude Siter
nomore Skrevet 22. september 2013 Skrevet 22. september 2013 Man trenger kabel, programvare og tillatelse. Lever inn radioen til en Icom forhandler så legger de inn de kanalene du trenger(og har konsesjon til å bruke) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.