Villmarking Skrevet 2. oktober 2012 Skrevet 2. oktober 2012 Hei har fått lyst til og prøve meg på dette med å lage turfilm ! Og lurte på om GoPro HD HERO2 Outdoor Edition er et kamera som kan brukes til dette driver også med fluefiske så det hadde vært fint med dette kameraet fordi det er vantett og har mange mulig festemetoder osv... Er kvaliteten på lyden og bildene bra på dette kameraet ? Siter
bossanova Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Bildekvaliteten på GoPro er etter min mening veldig bra sammenlignet med andre, like portable kameraer. Kvaliteten er imidlertid ikke like bra som med et mer "skikkelig" kamera. Så det blir en vurdering av fordelen av å ha et kamera som kan brukes i "alle" situasjoner, og et kamera som har hakket høyere bildekvalitet. Når det gjelder kvaliteten på lyden, så vær oppmerksom på at dersom du har på det vantette huset, blir lyden veldig dårlig. Det er mulig å koble på ekstern mikrofon, men da får du ikke vantett hus. Siter
masjstovel Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Hei har fått lyst til og prøve meg på dette med å lage turfilm ! Og lurte på om GoPro HD HERO2 Outdoor Edition er et kamera som kan brukes til dette driver også med fluefiske så det hadde vært fint med dette kameraet fordi det er vantett og har mange mulig festemetoder osv... Er kvaliteten på lyden og bildene bra på dette kameraet ? Har kameraet selv og er svært fornøyd. Kameraten min har laget denne filmen i sommer, kun ved bruk av Sony Vegas som redigeringsprogram. Skal du filme mye under vann så anbefales GoPro HD Dive Housing som ekstra hus til kameraet for et klarere og bedre bilde under vann. Anbefales å endre kvalitet til 1080p for best kvalitet. . Link til GoPro HD Dive Housing: http://www.netshop.n...0000186669.aspx Video med GoPro HD Dive Housing i bruk: Dette er et sportskamera, og egner seg selvsagt ikke best om du skal lage turfilm ala Lars Monsen og lignende. 1 Siter
Jaap Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Har nettopp kjøpt meg en slike GoPro Hero 2 ('Outdoor edition'). Har ikke fått testet den skikkelig endå, men målet er de samme: å lage turfilm mens skiing, vandring, sykling osv. Virker iallefal enkelt og greit (bare 2 knåpper på selve apparat) og er utrolig lett og små, særlig uten det vanntette huset. Siter
joachim.h Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Er det noe forskjell på dette kameraet og Gopro HD Hero 2? Siden det står outdoor edition i Parantes. Siter
Villmarking Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Er det noe forskjell på dette kameraet og Gopro HD Hero 2? Siden det står outdoor edition i Parantes. Jeg mener og tro at det er festene som følger med i pakken som er forskjellige og kamera er det samme. Siter
Aspiranten Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Gopro 2 er et dårlig kamera - nå Møt Sony Action Cam Carl Zeiss linse. 4x slow motion 120fps. Sony EXMOR sensor. Skarpere enn gopro. Steadyshot teknologi integrert - mye roligere bilde! Mer dynamisk rekkevidde enn gopro. Vesentlig billigere enn gopro. Kommer fra en produsent med filmerfaring. Launch film: Siter
Jaap Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 @joachim.h: ingen foskjell på selve apparatet. Bare noen festegreier som følger med. Skrevet i paranteses for det høres ganske tøft ut, men er egentlig ikke noen store saker Siter
atari Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Gopro 2 er et dårlig kamera - nå Møt Sony Action Cam Carl Zeiss linse. 4x slow motion 120fps. Sony EXMOR sensor. Skarpere enn gopro. Steadyshot teknologi integrert - mye roligere bilde! Mer dynamisk rekkevidde enn gopro. Vesentlig billigere enn gopro. Kommer fra en produsent med filmerfaring. Hadde planlagt å kjøpe Gopro til helga men etter å ha sett dette blir det Sony isteden. Ventes i salg i november. Takk for tipset! Siter
Aspiranten Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har trolig ett av norges første. Kjøpte mitt fra B&H photo video fra USA. Levert for noen dager siden Koster 200 dollar fra over dammen. + noen hundre i frakt og MVA. Accessories er også billigere derfra. Men garantien er kjip da, om det skulle skje noe. Dessuten har du 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i Norge. Verdt å vurdere Siter
+Walle Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har trolig ett av norges første. Kjøpte mitt fra B&H photo video fra USA. Levert for noen dager siden Koster 200 dollar fra over dammen. + noen hundre i frakt og MVA. Accessories er også billigere derfra. Men garantien er kjip da, om det skulle skje noe. Dessuten har du 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i Norge. Verdt å vurdere Hei Vet ikke om du har noe erfaring med GoPro, men det hadde vært moro om du kunne lagt ut dine erfaringer med kameraet etterhvert. Og har du noe sammenlignings grunnlag fra først nevnte kamera eller lignende hadde det også vært fint. Mvh Siter
Aspiranten Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har 4 Gopro. Men det er ikke så mye å prate om. Begge er lette å bruke, så det går mest på å sammenligne opptakene direkte mot hverandre. Det finner man på youtube. Siter
Koppen Skrevet 6. oktober 2012 Skrevet 6. oktober 2012 "Sommer i Lofoten" som 'masjstovel' la ut var en frisk, velredigert og inspirerende film, uavhengig av hva som måtte være teknisk best. En grei illustrasjon på at det er personen bak kamera og den som redigerer som til syvende og sist er viktigst. Siter
Aspiranten Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 "Sommer i Lofoten" som 'masjstovel' la ut var en frisk, velredigert og inspirerende film, uavhengig av hva som måtte være teknisk best. En grei illustrasjon på at det er personen bak kamera og den som redigerer som til syvende og sist er viktigst. Høyt budsjett også, som har råd til å kjøpe de sangene til web-visning Siter
svingen Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har trolig ett av norges første. Kjøpte mitt fra B&H photo video fra USA. Levert for noen dager siden Koster 200 dollar fra over dammen. + noen hundre i frakt og MVA. Accessories er også billigere derfra. Men garantien er kjip da, om det skulle skje noe. Dessuten har du 5 års reklamasjonsrett ved kjøp i Norge. Verdt å vurdere skjønner godt du gjør det når eta på levering ti norge er (foto video hverfall) er 12.11 (en lang mnd) er du fornøgd med det? Siter
Aspiranten Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Så langt ja. Jeg la inn bestilling i august så det ble enda lenger å vente om jeg skulle ventet på EU launch Men altså, med omtrentlig 500,- spart per kamera (25%) så må hvert 4. gå i stykker før det straffer seg mtp. garanti. Siter
svingen Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 sony har ikke noe 2 år internasjonal garanti eller noe i den duren da? mener det var noe slik før,er det pal eller NTSC du fikk? ser att dustin selger det men er "bestiling" vare står og 1 års garanti der http://www.dustinhome.no/product/5010654017/sony-hdr-as15-action-camera/?csref=Pricecompare_mediahuset_21424 Siter
martin.m Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Et aspekt med GoPro Hero 2 er at dersom du har to stk. kan du koble disse sammen og lage 3D-filmer. Jeg var ikke klar over dette før jeg så et teknologiprogram vedr. "sportskameraer" Siter
glennybig Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Ingen som nevner Contour her.. Contour Plus 2 kom tidligere i måneden og ser superbra ut på papiret. Har ikke testet det selv enda. Siter
Villmarking Skrevet 2. november 2012 Forfatter Skrevet 2. november 2012 Takk for alle svar tror jeg venter å sparer opp penger til et speilreflekskamera i steden Siter
Aspiranten Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 sony har ikke noe 2 år internasjonal garanti eller noe i den duren da? mener det var noe slik før,er det pal eller NTSC du fikk? ser att dustin selger det men er "bestiling" vare står og 1 års garanti der http://www.dustinhom...ediahuset_21424 Hei Dustin Home er en norsk nettbutikk med lager i Sverige. Det betyr at de faller inn under norske forbrukerrettigheter. Det er altså 5 års reklamasjonsrett på kameraene kjøpt i Norge. 1 års garanti betyr bare at du slipper å krangle for å få reperasjon. Med 5 års reklamasjonsrett har du samme rettigheter som de fleste produsentene har som "garanti", men ofte må man stå på krava for å få disse lovfestede kravene gjennom. Siter
ProjectSpitsbergen Skrevet 3. november 2012 Skrevet 3. november 2012 Kommer til å ta i bruk Go Pro i mars/april, prøver bare finne en fin måte og få ladet via solcelle... Siter
RulleRolf Skrevet 3. november 2012 Skrevet 3. november 2012 http://www.wenger.ch/solar-charger-pro-6-75w-ws6-001 Denne bruker jeg når jeg er på tur, lader både Gopro og telefon og hva jeg måtte ønske. På korte turer så tar jeg bare med batteriet (som følger med solcelleladeren) og har da 5 A til rådighet. På litt lengere turer så er solcelle laderen også med og den lader greit opp batteriet. 1 Siter
ProjectSpitsbergen Skrevet 3. november 2012 Skrevet 3. november 2012 Smart løsning, husker ikke i slengen hvilket solcellepanel jeg har, men det er ikke den varianten. Hva koster det sånn ca? Siter
RulleRolf Skrevet 3. november 2012 Skrevet 3. november 2012 Rett i overkant av 2000, verdt hver eneste kr Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.