ruggen Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Hei Er det noen som vet når sauen blir hentet ned fra fjellet i områdene Sirdal, Frafjordheiene, Knaben og Brokke/Suleskard? På forhånd takk! Mvh Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Den er vel hentet ned forlengst vil jeg tro. Siter
Hjortefot Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Det varierer, i år var det litt tidligere enn ellers mange steder her på Vestlandet. Fra første uken i september til i forrige uke her. Vet noen skal på ettersanking nå til uken. Men her er de fleste hentet ned nå. Midt i september ser jeg flest sauesankere i f.eks. Stølsheimen. Og siden 27.sept. er fårikålens-dag så kan vel det stemme for andre landsdeler...??? Siter
ruggen Skrevet 30. september 2012 Forfatter Skrevet 30. september 2012 Ja fårikålfestene kan vel være en fin pekepin. Takker for svar! Siter
REJOHN Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 ruggen skrev (På 30.9.2012 den 17.57): Hei Er det noen som vet når sauen blir hentet ned fra fjellet i områdene Sirdal, Frafjordheiene, Knaben og Brokke/Suleskard? På forhånd takk! Mvh Sirdalsdagene er rundt 1 hele uke i september (9. september i år) da kommer de ned med sauene fra Brokke Suleskard Samme helg er det skilling i Hunnedalen for Frafjordheia. Ettersankingen er nesten avsluttet. Når de skiller på Knaben har jeg ikke grei på- Siter
aleks Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 I Ål hvor vi har hytte ser jeg ofte sanking av sau mot slutten av september. Siter
afe Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 I Ål er sanken i fjellet fyrste lørdag i september. Ettersanken i åsen trur eg er fyrstkomande helg. Siter
aleks Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 afe skrev (På 1.10.2012 den 8.12): I Ål er sanken i fjellet fyrste lørdag i september. Ettersanken i åsen trur eg er fyrstkomande helg. Da er det ofte ettersankingen jeg treffer på, da. Siter
Molg Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 De to siste helgene i September er det som er vanlig på vestlandet vertfall. Siter
REs Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 http://www.sirdal.no/no/Fokusgrupper/Sirdalsdagane/ Sirdalsdagene var i år helgen 7. - 8. september og da kom vel mesteparten av sauene hjem. Jeg var på vei til Taumevann for å fiske fredag ettermiddag og ble stoppet i over en time på Kveven på grunn av en sauedrift som kom nedover fra Fidjeland. Dette resulterte i at mesteparten av turen fra anleggsveien og opp til Taumevann måtte gås i mørke. Dette var andre gangen at jeg har blitt forsinket på grunn av dette årvisse arrangementet og måtte gå i mørke. Får håpe at jeg har lært av dette og legger turene mine til en annen helg i fremtiden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.