Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Ja jeg vet at den ligger på Dovre men har blitt fortalt at en kan gå opp fra Rondane gjestegård men da må jeg sikkert legge inn en overnatting . Takk for tipset om web kamera , nyttig !

Skrevet

Kom nettopp tilbake fra en uke i Rondane. Det vekslet mye i været og det lå snø fra i hvert fall 1300 meter men dette varierte en del. Opplevde også snø og sludd i Illmanndalen som ikke ligger så langt opp. Det gikk greit å gå til fots alle steder. På solsidene smeltet ofte snøen bort men i skyggesidene(nord) var den gjerne liggende igjen. Om det også var lesiden begynte det å samle seg en del men fremdeles ikke noe problem til fots. Følg med på været. Om det ikke kommer noe særlig nedbør burde det gå greit.

Kortere sagt: I dalene var det bart, i sidene lå det et tynt lag snø. Isen hadde forresten så vidt begynt å danne seg på vannene noen steder.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg vet at den ligger på Dovre men har blitt fortalt at en kan gå opp fra Rondane gjestegård men da må jeg sikkert legge inn en overnatting . Takk for tipset om web kamera , nyttig !

Fra Rondane gjestegård til Snøhetta er det vel ca 8 mil i luftlinje. Tror nok du er feilinformert!

Skrevet

Kom nettopp tilbake fra en uke i Rondane. Det vekslet mye i været og det lå snø fra i hvert fall 1300 meter men dette varierte en del. Opplevde også snø og sludd i Illmanndalen som ikke ligger så langt opp. Det gikk greit å gå til fots alle steder. På solsidene smeltet ofte snøen bort men i skyggesidene(nord) var den gjerne liggende igjen. Om det også var lesiden begynte det å samle seg en del men fremdeles ikke noe problem til fots. Følg med på været. Om det ikke kommer noe særlig nedbør burde det gå greit.

Kortere sagt: I dalene var det bart, i sidene lå det et tynt lag snø. Isen hadde forresten så vidt begynt å danne seg på vannene noen steder.

Ok, takk for nyttig info . Været vil vel være avgjørende uansett hvor vi velger å dra så seint på året . Ligger snø helt ned i 800 meter her på Møre også . Når en har med en 10 åring så blir det tungt i snø .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.