Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er på jakt etter en helårsjakke som må være vann- og vindtett og som kan benyttes på høgfjellet. Maks pris ca 3000,-

Jeg har kikka på Bergans Dynamic og likte denne ganske godt, men synes den kanskje er litt kort. Jeg foretrekker at den går litt ned på låret. Er det noen som har erfaring med høgfjellsjakken som DNT har utvikla i lag med Bergans?

Jeg har såvidt kikka på Dovrefjell Extreme, men synes denne også er litt kort og er litt skeptisk til hvor bra Fine-Tex membranen er.

Er det noen som har noen erfaringer/anbefalinger å dele? På forhånd takk.

Hilsen SRS :D

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde en Bergans Anatomic jakke som stort sett er den samme jakken som Bergans har utviklet for DNT. Jakken er i tre lags dermizak og har fungert veldig bra til mitt bruk som er friluftsliv året rundt. Slitestyrken har vært bra men den er litt ømfintlig for glør fra bål. Den er så vanntett og pustende som jeg forventer av en slik jakke. Tror prisen på den er rundt 3000 kroner, men jeg har sett den på tilbud til rett over 2000.

Kan nevne at jeg fikk en Arc`Teryx Alpha jakke i gave som jeg har brukt de siste tre månedene og den er jeg også svært fornøyd med. God passform, virker svært solid og er veldig dyr. Selv om jeg er godt fornøyd med den så må jeg si at Bergansjakka fungerte like bra til turbruk.

Skrevet

Kvaliteten til Bergans er bra, eneste problem er at de lager litt for mye "gatesnitt". Dvs lommer er plassert litt dumt når en skal bære sekk med hoftebelte og som du nevner at de er litt korte i ryggen.

Skrevet
Kvaliteten til Bergans er bra, eneste problem er at de lager litt for mye "gatesnitt". Dvs lommer er plassert litt dumt når en skal bære sekk med hoftebelte og som du nevner at de er litt korte i ryggen.

Hmm, tror da at DNT-jakken er et bedre kjøp i og med at jakken er litt lengre enn Dynamic, har to napoleonslommer plassert på brystet, samt har høgere krage. I tillegg har den klaffer over glidelåsene.

Takk for svar! :P

Hilsen SRS

Skrevet

Er sålangt godt fornøyd med Anatomic jakka jeg kjøpte for grisebillige 1600 kroner tidlig i vinter. Har brukt den på noen turer og er godt fornøyd med unntak av at glidelåsene under armene kan begynne å gnage litt når jeg har tung sekk.

MEN jeg har ikke fått satt den på de helt store prøvene heller da...værmessig...

Skrevet

Denne jakka er utmerket, liker den fordi det er stretch i den. Men det er greit å ha med dunjakka i sekken :) Varm og god om kvelden, når du ikke er i bevegelse.

Gjest Anonymous
Skrevet

På overnattingsturom vinteren bør dunjakka alltid være med...

Den veier ingenting, og isolerer godt mens du setter opp gapahuken eller teltet.

Supert å dra på seg ei dunjakke når man er trett og kald...

Og en ting til..... Det finnes ingen "beste" dunjakke...

Gjest Anonymous
Skrevet

ikke for å være en gammel knark, men folk overlevde på fjellet før dunjakka kom...er snakk om hvor lett man fryser og hvor mye komfor man søker...

Trond

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.