johnpd Skrevet 18. september 2012 Skrevet 18. september 2012 Hvor i Norge er det minst menneskelig inngripen? mao. hvor kan man reise og være lengst mulig vekke fra veier, kraftlinjer, demninger osv? Siter
afe Skrevet 18. september 2012 Skrevet 18. september 2012 Det er heilt avhengig av kva ligg i "osv". Dersom ein ser på INON, er hytter ikkje med i definisjonen på inngrep. Det fører til at mange av dei største turisthyttene ligg langt frå slike inngrep. Mange traktorsleper er heller ikkje med. Når det gjeld demningar, er derimot heile vannspeilet på høgast regulert vannstand med i definisjonen. Dersom du forheld deg til definisjonen som er brukt for INON, er det det eit store område på Hardangervidda og i Finnmark. INON kan du laste ned på http://www.dirnat.no/inon/fylkeskart/ så kan du måle sjølv. Men ikkje vert overraska om det i så fall er ei hytte i nærleiken Siter
Guttapåtur Skrevet 29. september 2012 Skrevet 29. september 2012 Mye av det du spørr om kommer ann på årstider. Jeg tror det vil være vanskelig å finne store områder uten litt mennesklig inngrep her og der i Norge. Hardangervidda er et veldig fint område synes jeg personelig. Bra fiske og fin natur. http://www.youtube.com/watch?v=ghwTO60UAec&feature=plcp Siter
Aspiranten Skrevet 29. september 2012 Skrevet 29. september 2012 Det du spør etter finnes ikke. De få områdene som kunne vært slik, inneholder tomme brusflasker, batterier, real turmat poser, hermetikk, patroner etter rypejegere, glasskår etter reinsjegere rundt koiene, ogsåvidere. Jeg har gitt opp å finne villmark i Norge, selv i nasjonalparkene. Noen nordmenn er rett og slett bare skikkelige svin... Det er viktigere å finne ektefølt naturglede i de små lommene man kan finne rundt omkring. 2 Siter
Guttapåtur Skrevet 29. september 2012 Skrevet 29. september 2012 Veldig enig der. Mange snakker om å ville finne denne ødemarken og det eneste de gjør selv er å forsøple og ødelegge den naturen de går igjennom selv. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.