Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ;-)

Har planer om og bruke Bergans bomulsanorakk ytters i vinter på F.marksvidda . Er det vindtett nok montro?

Har selfølgelig med varmere ytterjakke i nødstilfelle/ camp. Mye bra ull under oxo.

Jenseman.

Annonse
Skrevet

Bomull er vindtett nok. Det kommer jo dog litt an på hvilken modell du har... Den ene de har(ved navn Nordmarka?) er jo f.eks. ikke ment for høyfjellsbruk midtvinters. De to andre jeg vet om skulle ikke by på noe problem angående vindtetthet.

Skrevet

Jeg har sett på Morgedal i butikk og syns den var for pinglete... Var ute etter Norrøna sin Svalbard Arktis Anojakke men endte opp med Fjellreven Tur jakken da jeg fikk 30% rabatt på den. Har brukt den på noen turer og er veldig fornøyd... men den er mye dyrere enn Arktis og Bergans sin Finse som fruen har - den er hun veldig fornøyd med og bruker den hele tiden når det er kuldegrader.

Skrevet

Tror ikke Morgedal er for pinglete. Har selv Norrøna Arktis og den er romsligere og muligens et hakk mer vindtett men mener å huske at du får snørt hetta godt igjen på Morgedal så det skulle ikke være noe problem om det er ytterplagget han har. Kjenner folk som har brukt den på skiturer lengre nord enn Finnmark. Så lenge jakka er vindtett og dekker godt nok til er det ikke noen grunn til å kjøpe noe nytt sånn jeg ser det.

Skrevet

Tror det skulle gå greit med den. Men dette vet du egentlig best selv;-) Jeg går ut fra at du har vært på mer lokale fjellturer allerede og skaffet deg erfaring med utstyret fra før av? Om du har erfart at jakka er god nok til f.eks. Hardangervidda el Jotunheimen vinterstid så holder den i Finnmark også. Kraftig vind bør du være forberedt på om du er her eller der, verre er det ikke :cool:

• Liker 1
Skrevet

Hei :-)

Ikke veldig erfaren fjellkar når det gjelder vinter, men leser myte om det og har vært ute en vinternatt før. Drømmer om kulde og vill vinter som da jeg var barn og bodde 4 år i lofoten. Så... Nå er tiden inne:-)

Takk for tipsene:-)

Jenseman:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.