Thoreau Skrevet 29. august 2013 Skrevet 29. august 2013 Dere som har hund har jo beskyttelse mot dyr og angripere. Siter
Elisabeth-81 Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 Dere som har hund har jo beskyttelse mot dyr og angripere. Du mener det ja Den beskyttelsen hadde ikke jeg stolt på 2 Siter
+Grimner Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 Dere som har hund har jo beskyttelse mot dyr og angripere. Tja, den hunden jeg har mest kontakt med logrer og hilser pent på alle fremmede. Fersk bjørnelukt fører til interesse for baksiden av støvlene mine. 1 Siter
Hege P. Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 Ikke en gang ei markmus blir oversett av min lille Nero Buhund! Taran Akita er mer selektiv, og reagerer kun på større dyr. Og "skumle lyder" i mørket. Siter
Dag G - Evje Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 En kjenning er livredd for å ligge i telt. Ligger å lytte etter lyder og er redd for ulv- eller bjørneangrep eller hva det nå er for noe han innbiller seg kan være farlig. Derfor må alle disse rovdyrene utryddes. Sier til han at mennesker som han burde hatt forbud mot å forlate asfalten. 6 Siter
+Grimner Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 Kjenningen din vil nok elske denne, da, @Dag G - Evje: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2403355/Teenager-wakes-wolf-chomping-head-camping-trip-Minnesota.html Advarsel 1: Daily Mail Advarsel 2: Bilder med blod Uten å sette i gang noen ulvedebatt; dette er antagelig en tenåringsulv med sans for hårprodukter. Siter
Hege P. Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 Når vi er på tur i naturen er vi gjester i dyrenes "stue", og må forvente at de er rundt oss. Takler vi ikke dette får vi heller sitte hjemme og glo på Animal Planet.. 4 Siter
Dag G - Evje Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 Kjenningen din vil nok elske denne, da, @Dag G - Evje: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2403355/Teenager-wakes-wolf-chomping-head-camping-trip-Minnesota.html Advarsel 1: Daily Mail Advarsel 2: Bilder med blod Uten å sette i gang noen ulvedebatt; dette er antagelig en tenåringsulv med sans for hårprodukter. Joda. Og en annen fikk en meteorstein i hue.......... 1 Siter
arcticboots Skrevet 30. august 2013 Skrevet 30. august 2013 Best å sove under en stein, på utsiden av teltet for å være sikker. Nei, telt er ..... befriende Siter
peik Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Et angrep fra dyr kan utløses nettopp av at man har med hund. F eks elg, ku og ulv angriper gjerne hunder. Mange hunder skaper farlige situasjoner med en provoserende og utfordrende adferd. Største trussel i så måte er andre hunder. Ellers er det gjerne de minste dyrene som er farligst, flått, malariamygg etc. Siter
Hege P. Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Det farligste med å sove i telt er klønete bruk av primus.. Siter
Jan Arne Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Det "farligste" med å ligge i telt er ANGST 3 Siter
Koppen Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Imponerende mange innlegg for dette tema! Ville trodd spørsmålet ble avfeid som tull og ferdig med den saken i første svar. Men statistikken viser noe helt annet. Nær 100% av alle som dør har en eller annen gang lagt i telt, så kom ikke her å fortell meg at det ikke er statistisk signifikans for at det er farlig. Teltprodusentene burde begynne å trykke advarsler på produktene sine slik jeg er overbevist om at de gjør i USA. Der tror jeg til og med en må avgi egenerklæring på at en ligger under dette glidelåslukkede stoffet på eget ansvar. 3 Siter
Tor Magnus Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Men statistikken viser noe helt annet. Nær 100% av alle som dør har en eller annen gang lagt i telt, så kom ikke her å fortell meg at det ikke er statistisk signifikans for at det er farlig. Teltprodusentene burde begynne å trykke advarsler på produktene sine slik jeg er overbevist om at de gjør i USA. Der tror jeg til og med en må avgi egenerklæring på at en ligger under dette glidelåslukkede stoffet på eget ansvar. Oj, her ble statistikken litt feil, men sannheten er faktisk enda værre! Mange som dør har aldri ligget i telt, men dødsraten for folk som har ligget i telt er faktisk 100%!!!1! 2 Siter
afe Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Teltprodusentene burde begynne å trykke advarsler på produktene sine slik jeg er overbevist om at de gjør i USA. Det gjer dei allereie. I både mitt norske telt og i mine svenske telt er det sydd på advarsel om at eg ikkje må bruke åpen ild i teltet. Siter
+Grimner Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Oj, her ble statistikken litt feil, men sannheten er faktisk enda værre! Mange som dør har aldri ligget i telt, men dødsraten for folk som har ligget i telt er faktisk 100%!!!1! Tja, jeg har ligget i telt og er for tiden i live. Regner også med at det er en og annen ellers her på fjellforum.no som ennå lever og har ett og annet teltdøgn bak seg. Så den 100% din spøker det for. Eller vi kan si at når vi snakker om statestikk, så må man holde tunga rett i munnen og velge sine ord med omhu. Derimot kan vi argumentere for at telt (hengekøye, tarp, bivak), redder liv. Strengt tatt redder de ikke liv, de utsetter døden 1 Siter
+Grimner Skrevet 31. august 2013 Skrevet 31. august 2013 Det gjer dei allereie. I både mitt norske telt og i mine svenske telt er det sydd på advarsel om at eg ikkje må bruke åpen ild i teltet. I parentes bemerkes: håndbøker for amerikanske produkter er festelig lesning. Ja til mer vett til folket og færre advokater. 1 Siter
Dag G - Evje Skrevet 1. september 2013 Skrevet 1. september 2013 Kristelig Folkeparti har ymtet frampå om at telting skal forbys for ungdom under 20. Skal vistnok øke faren for uønsket graviditet..... 2 Siter
Dag G - Evje Skrevet 1. september 2013 Skrevet 1. september 2013 Seriøst?? Helt seriøst, altså. Og Fremskrittspartiet vil oppheve forbudet mot hjemmebrenning. Dette for å forhindre brenning i telt. Ærlig talt, følger du ikke med i valgkampen, Jegerjente ?? Siter
Hege P. Skrevet 1. september 2013 Skrevet 1. september 2013 Nei, jeg følger ikke med på valgkampen. Jeg gidder ikke se på repriser.. 3 Siter
arcticboots Skrevet 1. september 2013 Skrevet 1. september 2013 ROSABLOGGER CAMP ! Det må da være farlig nok ? 4 Siter
stormåsen Skrevet 1. september 2013 Skrevet 1. september 2013 Oj, her ble statistikken litt feil, men sannheten er faktisk enda værre! Mange som dør har aldri ligget i telt, men dødsraten for folk som har ligget i telt er faktisk 100%!!!1! Tja, jeg har ligget i telt og er for tiden i live. Regner også med at det er en og annen ellers her på fjellforum.no som ennå lever og har ett og annet teltdøgn bak seg. Så den 100% din spøker det for Tor Magnus har 110% rett og statistiken vil innheten selv Grimner til slutt! Angst og redsel og sånn; jeg ser fram til denne gåpåtur/frilufts-bølgen legger seg slik at en igjen kan kose seg på tur uten å møte hysteriske folk som skal ha tilrettelagt, sikret og avlivet alt farlig... 2 Siter
finnjpedersen Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Skrevet 16. februar 2014 Det var visst farligere for teltet at jeg lå inni nå i helga! Var uheldig å få ei rift på ca. 3 cm tvers gjennom bunnduken pga. hempe på fjellskoen (viking sniper) kjørte seg fast. Noen gode tips å reparere? Siter
Øyvind Lillehagen Skrevet 12. mars 2014 Skrevet 12. mars 2014 Haha, tryggere å ligge i telt ute i norsk villmark enn å gå på gata i Oslo på en vanlig hverdag. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.