DobbelNilssen Skrevet 13. september 2012 Skrevet 13. september 2012 Hei. Har nettopp pakket ut mitt nyervervede Helsport Svalbard 3 vintertelt som jeg planlegger å ta i bruk neste uke. I forsendelsen fulgte det med en tube med Silikon søm forsegler (Silicone seam sealer). Er det lurt å smøre sømmene i teltet med silikon før det taes i bruk eller er det bare nødvendig å gjøre det når en får lekkasje ? Tar gjerne i mot tips og gode råd Siter
Kjellis Skrevet 13. september 2012 Skrevet 13. september 2012 Jeg har ikke gjort det på mine Helsporttelt og de er helt tette de. Jeg ville ventet til du oppdager en evt. lekkasje. Siter
+TomasF Skrevet 13. september 2012 Skrevet 13. september 2012 Når jeg kjøpte helsporttelt, sa de at sømmene kunne leke vann i de første turene. Grunnen til dette er at trådene utvider seg når de blir våte. Grunnen til silikonen er med viss det lekker vann i de første turene. Siter
DobbelNilssen Skrevet 14. september 2012 Forfatter Skrevet 14. september 2012 Takk for svar Da sparer jeg silikonen til det dukker opp en lekkasje Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.