HrSteen Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 Noen som har en ide hvilket dyr dette kommer fra? Mener den var ca 15cm lang. Virket litt stor for å være en gulpebolle, men det er kanskje det? Siter
martin.m Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 Det ser absolutt ut som en gulpebolle, ja. Med den størrelsen du antyder vil jeg tro den kommer fra en av våre større rovfugler. Men hvilken art er vanskelig å si, uten å vite noe nærmere om bl.a. område du fant den i. Siter
HrSteen Skrevet 9. september 2012 Forfatter Skrevet 9. september 2012 Området heter Høgtuva i Rana Kommune. Men hvis det er en gulpebolle så er det god nok forklaring for meg Mulig jeg husker størrelsen noe feil, angrer på at jeg ikke la ned noe referanse når jeg tok bildet. Siter
martin.m Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 Nå kjenner jeg ikke til faunaen i dette området, men iflg. denne rapporten (konsekvensvurdering ang. utbygging i forbindelse med kraftverk) antar Rådgivende Biologer at bl.a. Kongeørn forekommer i området. http://www.radgivende-biologer.no/uploads/Rapporter/1212.pdf Siter
HrSteen Skrevet 9. september 2012 Forfatter Skrevet 9. september 2012 hm, interessant lesestoff. Takk! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.