Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2003 Skrevet 29. juli 2003 Hvilken vakker og heftig tur var ikke dette,vi møtte på en hel stamme med reinsdyr på vår vandring.Denne toppen bør dere få med dere helt klart,kan varmt annbefales.Vi hadde ruskevær på vei opp men himmelen åpna seg når vi nådde toppen!!Virkelig vakkert. God Tur Siter
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2003 Skrevet 15. august 2003 Måtte gi oss pga sinnsykt vær høsten for to år siden, lurer på om jeg skal prøve igjen.... Hvordan var snøen på toppen når du var der? Holder det med fjellstøvler, eller bør man ha stegjern? Siter
Geir Ralle Skrevet 15. august 2003 Skrevet 15. august 2003 Måtte gi oss pga sinnsykt vær høsten for to år siden, lurer på om jeg skal prøve igjen.... Hvordan var snøen på toppen når du var der? Holder det med fjellstøvler, eller bør man ha stegjern? Hei på deg Jeg og en arbeidskollega var der 19-7- 03 og det var fantastisk bra og gå opp!!Fjellstøvler holdt i massevis, ingen problemer med is og snø i det hele tatt på toppen da Har du ikke vært på toppen før??Vi hadde ruskevær regn og blåst på vei opp,men etter ca 5 minutter på toppen åpnet himmelen seg og viste oss hvilken vakker topp dette er.Jeg tok noen digital bilder hvis du er innetersert og se litt fra toppen.Vennelig hilsen meg!! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Enig. I fjor gikk noen kamerater av meg og jeg opp brefallet øst om toppen - en utrolig opplevelse. Utsikten fra toppen var noe av det penere jeg har sett. Men, stien ned (standard-stien) synes jeg ble litt for mye stein - veldig lite variasjon i form av vann og snø. Siter
Geir Ralle Skrevet 22. august 2003 Skrevet 22. august 2003 Enig. I fjor gikk noen kamerater av meg og jeg opp brefallet øst om toppen - en utrolig opplevelse. Utsikten fra toppen var noe av det penere jeg har sett. Men, stien ned (standard-stien) synes jeg ble litt for mye stein - veldig lite variasjon i form av vann og snø. Jo enig med deg i dette,flott utsikt vanvittig mye stein på veien for oss både opp og ned.Knalltur dette her. Siter
Kim Skrevet 22. august 2003 Skrevet 22. august 2003 Det har blitt sagt at Surtningssui har den fineste utsikten i Jotunheimen, for fra den ser man ikke Surtningssui! Fin tur! Sørryggen er forresten å anbefale for de som liker luftige egger og klyving. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 Var på Surtningssui torsdag 10.juli 03. Gjekk i shorts og tskjorte heilt opp. Brukte fjellsko, men joggesko hadde vore ok. Gjekk "øvre" vegen opp, og Memurudalen ned att. Noen som har noen gode råd til en som har tenkt seg på Knutsholstind? John frå Osterøy Siter
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 Turen opp fra Svartdalen erikke vanskelig, men den er lang og ganske bratt hele veien ( ikke noe klyving ). Det eneste som imidlertid er vanskelig er å finne der vardingen starter i og med at den ikke blir tydelig før litt opp i bakken. Når du står ved det nordligste vannet tar du sikte på den lengst til høyre av to grusrenner, det er denne du skal opp og du vil derfor treffe på vardingen. Regn med 3-4 timer opp fra vannet og 2 timer ned. En fantastisk tur jeg vil anbefale på det varmeste. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Takk for interessant svar. Dette må prøvest til sommeren. John Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.