Yokon Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Min gamle digitale speilrefleks har nesten alltid stått på autofokus noe som for all del gir fine bilder, men litt udramatiske bilder uten den helt store svungen.. På min siste tur oppdaget jeg den manuelle fokus knappen(som jeg visste var der)pluss forsøk med over og undereksponering. For meg ble dette et EUREKA når det gjelder lys og farger på bildene, og ikke minst fornyet og sterkere fotolyst. Ikke så lett og vere beskjeden når man er iferd med å bli proff. -Det neste blir vel stativ- Noen som har tips til en fotograf på gang... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naturogfoto Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Hva slags tips tenker du konkret på. Det er så mange emner innen foto.. Fotograf og skribent www.naturogfoto.no 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemajohn Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Noen tips Kjøp eller lån en bok om fototeknikk, så forstår du bedrd hvordan du kan utnytte kamera og objektivets egeskaper. Gå et kurs, det er lærerikt. Kjøp et objektiv som passer til den type foto du vanligvis tar, det gir stor forbedring framfor kit-objektivt du sannsynligvis har nå. Begynn å bruk blitz, gjerne ikke kameraets. Bli med i en fotoklubb for trening og inspirasjon Lær deg et program for etterbehandling av bilder, det digitale mørkerom forbeder bildene på en måte kameraet ikke kan. Begynn å ta bilder i RAW format. Hilsen hobby fotograf:-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.