Stining Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg tenkte meg på en liten telt tur med 2 hunder om en liten uke, i 2-3 dager. Noen som har erfaring med områder max 2 timers kjøretur fra Bergen? Stine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg tenker da områdene rundtom Voss. Hva med Stølsheimen eller Vikafjell? I Vikafjellområdet har jeg bare vært på vintertur, men vil nå absolutt tro det er praktfullt i høstpryd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjortefot Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Stølsheimen er godt tips, som du kan komme til mange steder. Kan kjøre inn til Modalen, opp til demningen ved Stølsvannet, her kan du parkere og gå mot Solrenningen. Eller opp til Vikafjellet og kjør inn så langt du kommer på grusvei mot Selhamar. Eller inn til Eksingadalen og kjør på grusveier helt inn til vann. Mange muligheter. Men skal du være lenge i Bergen er vel Stølsheimen et must. Så et nærmere tips, ca 1 time fra Bergen, som er en like vakker plass, nemlig inn til Stusdalen ved Romaheimsveien. Kjør opp mot parkeringsplass.(bomavgift på 30kr betales ved gårdsbruk, du finner skilt der), gå til Brandavann, eller Flådalsvannet eller mot Kalvedalshytten. Kupevann er også fin plass men litt lenger vekk. For å finne disse plasser så kan du finne dem på kart hos eks ut.no eller Bergen-turlag.no Bergen Turlag ligger forøvrig i Markengaten og er du i nærheten kan du få massevis av tips. Enda nærmere er eks. Gullfjellet eller by-fjellene. Litt dårlig med vær for tiden men det er no alltids et opphold no og då...!!!!!! God tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
danny Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Var på et par turer på osterøy tidligere i år. Fint der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TV Sindre Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Jeg tenkte meg på en liten telt tur med 2 hunder om en liten uke, i 2-3 dager. Noen som har erfaring med områder max 2 timers kjøretur fra Bergen? Stine Skal du på tur på en campingplass eller i friluft på fjellet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stining Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Tusen takk for svar! Tenkte egentlig Gullfjellet, men alltid kjekt å sjekke ut nye steder, så skal sjekke litt rundt på nettet disse andre stedene du nevner! Tenkte friluft på fjellet, Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TR Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Tenkte egentlig Gullfjellet, (...) Vær oppmerksom på at telting er forbudt i store deler av Gullfjellsmassivet av hensyn til drikkevann. Gullbotn-siden går derimot fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.