Gå til innhold
  • Bli medlem

Bærekomfort: Osprey Atmos, Kestrel, Aether eller Granite Gear Crown

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier så lurer jeg på hvilken av sekkene dere mener har best bærekomfort når totalvekta er 15-16 kg og sekken er 60L +-5l.

Ospreyene er jo ganske like så vet egentlig ikke hva som skiller dem da jeg ikke har sett noen av sekkene i virkeligheten...

Har forstått det slik at alle sekkene er gode å bære, men hva er det som skiller dem?

Har sett meg litt lei av at Osprey har så mange like, men alikevel forskjellige sekker, er jo helt umulig å velge.

Granite Gear Crown ser litt spinkel ut i ryggen, tar jeg feil?

Annonse
Skrevet

Da ingen ville svare :-P :-P, så bestilte jeg Osprey Kestrel 58, mest fordi den har egen lomme til sovepose under. Kjekt å slippe å ha Jervenduken på toppen oppå alt det andre som bør være lett tilgjengelig. Spent å se på kvaliteten, da jeg forbinder ryggsekker med tykt slitesterkt stoff..!

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på høre dine erfaringer med denne sekken. Blant annet lurer jeg på om skulderreimene er smale - slik at sekken kan brukes til som jaktsekk - for skyting med hagle.

Jeg har de samme planene for sekken, så tilbakemelding kommer når jeg har fått prøvd sekken på jakt!
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har de samme planene for sekken, så tilbakemelding kommer når jeg har fått prøvd sekken på jakt!

Har du fått prøvd sekken? Rypejakt med lett overnattingsutstyr er ideel jaktform. Men det krever en sekk som er både god å bære og grei å skyte med Bergans Helium funker, men jeg er også interessert i andre alternativer.

Skrevet

[/quote name=børt-erik' timestamp='1350309760' post='235562]

Har du fått prøvd sekken? Rypejakt med lett overnattingsutstyr er ideel jaktform. Men det krever en sekk som er både god å bære og grei å skyte med Bergans Helium funker, men jeg er også interessert i andre alternativer.

[/quote

Hei! Pga nylig familieforøkelse har det blitt lite tid til jakt og fjellforum.

Har fått prøvd den på et par jaktturer hvorav en lengre. Sekken er litt følsom for pakking, harde gjenstander mot ryggen må unngås. Jeg synes ryggen er av litt for grovt materiale, kan kanskje gnage etter hvert, hvis man går langt med kun superundertøy-trøye. Skulderstroppene er i tykkeste laget for hagleskyting. De er relativt smale, 4-5 cm og 1-1,5 cm tykke. Problemet er at de går akkurat der hagla bør ligge. Har ikke kommet til skuddsjanse enda.(mulig det skyldes sekken :-P ) Går nok greit å legge hagla litt på yttersiden av skulderstroppa, men skytestillingen blir noe kunstig da.

Hadde 12 kg i sekken pluss kombien i reim over skuldra- vanskelig å si så mye om bærekomforten da det er noe herk å gå med geværet i reim over skuldra sammen med ryggsekken, men inntrykket er bra så langt.

Alle de gode løsningene på sekken veier opp for det faktum at den ikke er ideell som jaktsekk. Det som er verdt å nevnes- tilgang til drikkeflaske uten å måtte ta av sekken, fantastisk praktiske lommer på hoftebeltet (brukes til GPS, mobilkamera og kvikk lunsj), stretchlomme bakpå sekken, til skalljakka, samt flere innvendige og utvendige lommer som muliggjør system i sekken til enhver tid. :-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.