Bergtass Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Ja det er lov å håpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chrissern Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Snart må vi vel til en dyrehage for å se levende sau også.. DET mener du ikke.. Håper sterkt du ikke er en av de som tror at et titalls ulver er en enorm trussel mot all sau,reinsdyr, rådyr, elg, hund etc i Norge. Hvis det er tilfellet så kondolerer jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg hater ikke ulven. Jeg hater at den får herje fritt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 En Masai-gjeter passer sine geiter blant 23.000 løver og 10.000 geparder. I Norge har vi 32 ulv... Slik ser jeg på det. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyh Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.8314176 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 En Masai-gjeter lever ikke i et urbansert samfunn som over flere tiår har bygget opp en husdyrnæring stort sett uten store rovdyr. Et samfunn og en næring som nå plutselig får snudd alt på hodet og må venne seg til rovdyrforhold fra en annen tid. ..slik jeg ser det.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergtass Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Ja dette er middelaldersk... http://www.rovdata.no/Ulv/Bestandsstatus.aspx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 @Jegerjente: Rovdyrforholdene fra en annen tid? Vel. vi er da langt ifra ifra tusenvis av ulv slik vi hadde på 1800 tallet. For all del, jeg har funnet sauekadaver (disse ble tatt av bjørn). Det var langtfra noen hyggelig opplevelse. Bonden ble varslet av meg og jeg hjalp til med å rydde opp. Skal da også all bjørn skytes? Opplevelsen fikk meg ikke til å endre standpunkt. Skal vi være den eneste legale predatoren? Som den mest vellykkede arten her på jorden synes det meg at vi har et særskilt ansvar for å bevare et artsmangfold. Menneskets totalforståelse av sine omgivelser, tilpassningsdyktighet og intelligens er langt større enn ulvens. Jeg tror faktisk det er mulig å ha både sau og ulv, men ikke slik det drives nå, hverken for mennesker, sau eller ulv. I stedet for å skyte den siste ulv burde langt mer utprøves enn det man hittil har gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg hater ikke ulven. Jeg hater at den får herje fritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 martin. m skrev I stedet for å skyte den siste ulv burde langt mer utprøves enn det man hittil har gjort. Sier meg sterkt enig i det, 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.