Nobody Skrevet 2. september 2012 Skrevet 2. september 2012 Hei! Jeg har ei halvautomatisk halge av merket Weatherby. Jeg har slitt litt med ladekluss, har hat den på service nå og fått den fikset helt. Men fikk beskjed om at mye av problemet gikk på at jeg brukte Heavy Load skive på hagla. Jeg har også en light load skive. Det jeg lurer på er, ved hvilket kaliber skal man bruke Heavy og ved hvilket skal man bruke light load? Hvor går grensa? Siter
strebus85 Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Hei! Jeg har ei halvautomatisk halge av merket Weatherby. Jeg har slitt litt med ladekluss, har hat den på service nå og fått den fikset helt. Men fikk beskjed om at mye av problemet gikk på at jeg brukte Heavy Load skive på hagla. Jeg har også en light load skive. Det jeg lurer på er, ved hvilket kaliber skal man bruke Heavy og ved hvilket skal man bruke light load? Hvor går grensa? Jeg veit ikke, men det kan være lurt å sjekke på kammeret.no. FF har mye kompetanse - utvilsomt - men på det våpentekniske kan det kanskje være lurt at du sjekke andre steder. Men det kan jo hende at noen veit noe. Lykke til. Siter
+Grimner Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Hør med kammeret.no. Der er det nok folk som har samme hagla. Meeen skulle jeg gjette, så er "light load" ment for leirduebanen, dvs de aller letteste ladningene med redusert kruttmengde. Det later i alle fall til å være normalen for halvautoer med den typen regulering. Leirduer m/tilhørende ammunisjon - light load. Alt annet, dvs jaktammunisjon - heavy load. Siter
Lompa Skrevet 7. september 2012 Skrevet 7. september 2012 Vil tro det stemmer. Jeg har selv brukt halvauto litt, og lerduepatronene med ladning 24g klarer ikke å drive lademekanismen. Jaktammo har som regel minst 30g ladning, og da ville jeg gått for den andre. Siter
+Grimner Skrevet 7. september 2012 Skrevet 7. september 2012 Hva jeg glemte: kammeratene er hjelpsomme, men ta gjerne med litt mer informasjon. Weatherby er et merkenavn som huser flere forskjellige våpen, så Weatherby ett-eller-annet navn bør du ta med. Hva har du matet hagla med til nå, hva slags jakt, hvilket miljø. Komplett forhistorie trenger du nok ikke, men det er ikke langt unna. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.