Vemund Skrevet 28. august 2012 Skrevet 28. august 2012 Hei, Skal gå til innkjøp av ny dagstursekk, 40 - 45 liter. Noen som har noen erfaringer og tips? Den skal brukes til topptur på ski, topper om sommer'n og ellers mye varierte aktiviteter året rundt. Synes Black Diamond Epic 45 ser bra ut. Noen erfaringer med denne? Anbefalinger og tips mottas med takk Siter
strebus85 Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Jeg har en Black Diamond Primero 60 (2009) og er ikke fornøyd med bæresystemet. Stengene som utgjorde ramma, var ikke dimensjonert godt nok, for de vridde seg slik at sekken ble ubrukelig. Jeg fikk byttet sekken i samme type (superkudos til Anton sport), og nysekken funker som juling - foreløpig. Det kan være at de har endret bæresystemet siden da. Siter
hrt Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Osprey Talon 44 Jeg har 33 literen som jeg fornøyd med. Pluss for -Lommer i hoftebeltet GPS og Foto el. Det er også 2 lommer på skulderstroppene som jeg ikke bruker. -Mulighet for å hengopp gåstaver mellom skulderstropper og løkke på sekken. -Utvendige stretchlommer . -Grei vekt Men er kanskje mer en gå sekk enn en topptur sekk...... 1 Siter
Tor Einar Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Skal du ha en sekk for topptur på ski må den være solid og tåle at du har ski med skarpe stålkanter festet til den. Det gjør at du må velge en sekk tilpasset dette bruksområdet, ikke lettere dagstursekker tilpasset sommerbruk Siter
mindviruz Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Hei, Skal gå til innkjøp av ny dagstursekk, 40 - 45 liter. Noen som har noen erfaringer og tips? Den skal brukes til topptur på ski, topper om sommer'n og ellers mye varierte aktiviteter året rundt. Synes Black Diamond Epic 45 ser bra ut. Noen erfaringer med denne? Anbefalinger og tips mottas med takk Kanskje en eller annen skisekk passer bra, hvis toppturer om vinteren er en prioritet? Funker fint på sommeren også, men uansett blir det ett komprimiss å bruke samme sekk til toppturer på vinteren, og til dagsturer på sommeren. F.eks. Osprey kode (som da bare er 36 liter, desverre), eller en black dainmond sphynx? Siter
Tor Einar Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Jeg har en Black Diamond Primero 60 (2009) og er ikke fornøyd med bæresystemet. Stengene som utgjorde ramma, var ikke dimensjonert godt nok, for de vridde seg slik at sekken ble ubrukelig. Jeg fikk byttet sekken i samme type (superkudos til Anton sport), og nysekken funker som juling - foreløpig. Det kan være at de har endret bæresystemet siden da. Jeg tror du mener The North Face ikke Black Diamond. Jeg har selv en TNF Primero 75 og har ikke hatt tilsvarende problemer med denne. Siter
tjbaggerød Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 hei jeg har tittet litt på disse sekkene.. har ikkeno erfaring med disse selv enda da , men trur jeg skal he an av disse selv Gå inn på products så Backpacks og se på både Alpine og Backcountry sekkene om det kan være noe (",) http://www.exped.com...omepage_int.nsf Siter
Fjellfross Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 http://www.mammut.ch...n-Nordwand.html er et hot tips hva gjelder topptur sekk, både vinter og sommer. Har selv bestillt den nå, så kan ikke dele noen erfaringer enda, men den virker ihvertfall unektelig bra til toppturer og lignende eneste minus er vel kanskje noe stiv pris... evt denne http://www.mammut.ch/nb/productDetail/251002221_v_0550_357/Trion-Pro.html som du også får i 50 + 7 L hvis større sekk er ønskelig. Siter
The man Skrevet 5. september 2012 Skrevet 5. september 2012 Jeg vil anbefale black diamond på det sterkeste. Har selv brukt epic 35 i litt mer enn et år nå. Jeg mener dette er markedets beste dagstursekk, uten tvil. Forutsatt at du driver med bratt friluftsliv. Ergo-Activ bæresystemet gir deg en bevegelses frihet som ingen andre sekkemerker kan matche. Det funker like godt til skiturer som klatring/klyving. Siter
mindviruz Skrevet 6. september 2012 Skrevet 6. september 2012 Jeg vil anbefale black diamond på det sterkeste. Har selv brukt epic 35 i litt mer enn et år nå. Jeg mener dette er markedets beste dagstursekk, uten tvil. Forutsatt at du driver med bratt friluftsliv. Ergo-Activ bæresystemet gir deg en bevegelses frihet som ingen andre sekkemerker kan matche. Det funker like godt til skiturer som klatring/klyving. Hvordan er denne sekken innredet med plass til spade og slikt? Er det en egnet plass til hjelm i sekken? Siter
The man Skrevet 6. september 2012 Skrevet 6. september 2012 Epic sekken har ikke eget rom til skredutstyret. Men det kommer en sekk til vinteren som får det. Husker ikke hva modellen heter Siter
Vemund Skrevet 21. september 2012 Forfatter Skrevet 21. september 2012 Takk for gode tips! Har sett rundt en stund nå, og jeg endte på Black Diamond Mission 50 L. Har inntrykk av denne sekken tåler litt tyngre og lengre bæring + at den funker utmerket som topptursekk også! Du får masse oppi den både klatreutstyr, hjelm og ski på sidene, det er stegjernslomme på utsida, fester til isøks og ski og smarte detaljer eller. Har også testet den på en 9 timers tur. Null problem. Hadde ikke så tung sekk, men uansett, den sitter veldig godt på ryggen! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.