Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

7 hours ago, GubbePaaTur said:

Da ble det kjøpt inn en Bardu Multi-cape fra Helsport. ( https://helsport.com/no/tarper-and-fjellduker/fjellduker/bardu-multi-cape--826-900-V )

Vet ikke helt hvorfor jeg kjøpte den. Trenger den ikke, men nedsatt 50% og at den har "Bardu" i navnet holdt for meg denne gangen. Produktet virker meget solid og vel laget. Siden Jerven duken ligger fast i sekken, så blir nok denne stasjonert på hytta.

Får du lagt ut noen bilder og litt tekst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

BRS-300T på 25-26g har lenge vært min backup gass-brenner. Liten å lett, og dermed like lett å rote bort. Derfor er det en ny på vei via Ebay (pris inkl. frakt):
 

bilde.png

(For den som vil ha en slik, men ikke vil vente på pakke fra Kina, ser jeg de finnes for salg i Norge til 349 + frakt)

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemo Tensor All Season Insulated (MW) erstatter Thermarest Neoair Xlite som 3-sesongs. Lest mye postivt om det, spesielt fra amerikanerne. Litt spent på holdbarheten men det skal være bedre på 2024 versjonen. Var ikke mulig å få tak i i Norge så bestilte fra Varuste.net og levert på under 24 timer.

 

Første test blir i høyfjellet om noen uker. Hvis opplevelsen er god bytter jeg nok ut STS Ether Light XT Extreme Insulated som ikke duger når det er virkelig kaldt med Nemo Tensor Extreme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo til på et Barents Stetind 3 UL siden XXL solgte de til 3999,-. Har hatt lyst på et kuppeltelt i hvertfall 10 år nå. 

Slo det opp i kjellerstua (sorry, ingen bilder), og det virker lovende. Veldig god romfølelse. Må nesten slå det opp skikkelig i hagen for å teste liggelengden for meg på 195cm. Nysgjerrig på hvor mye innerteltet strekkes ut når teltet barduneres opp. Er der noen som har sammenlignet med Reinsfjell? Regner med at de er veldig like.

Endret av TheSleepwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (15 minutter siden):

Jeg slo til på et Barents Stetind 3 UL siden XXL solgte de til 3999,-. Har hatt lyst på et kuppeltelt i hvertfall 10 år nå. 

Slo det opp i kjellerstua (sorry, ingen bilder), og det virker lovende. Veldig god romfølelse. Må nesten slå det opp skikkelig i hagen for å teste liggelengden for meg på 195cm. Nysgjerrig på hvor mye innerteltet strekkes ut når teltet barduneres opp. Er der noen som har sammenlignet med Reinsfjell? Regner med at de er veldig like.

Hei

Gratulerer med nytt telt.

Jeg har dette teltet selv og er kjempe fornøyd. Er selv 191cm og opplever teltet som romslig. Du vil nok ikke ha problemer med lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (1 time siden):

Jeg slo til på et Barents Stetind 3 UL siden XXL solgte de til 3999,-. Har hatt lyst på et kuppeltelt i hvertfall 10 år nå. 

Slo det opp i kjellerstua (sorry, ingen bilder), og det virker lovende. Veldig god romfølelse. Må nesten slå det opp skikkelig i hagen for å teste liggelengden for meg på 195cm. Nysgjerrig på hvor mye innerteltet strekkes ut når teltet barduneres opp. Er der noen som har sammenlignet med Reinsfjell? Regner med at de er veldig like.

Kjøpte teltet 1-2 uker før da det var på tilbud til 4999. Jeg er iallfall fornøyd så langt, romfølelsen ble jeg overaska over. Så ikke at det var 125cm på høyeste. Det er også lett å sette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (1 minutt siden):

Kjøpte teltet 1-2 uker før da det var på tilbud til 4999. Jeg er iallfall fornøyd så langt, romfølelsen ble jeg overaska over. Så ikke at det var 125cm på høyeste. Det er også lett å sette opp.

Noen som vet om det finnes en 2-person størrelse av det teltet? Teltet er interessant, men som solo-telt så blir det litt stort kanskje? Er ikke helt fan av tunneltelt egentlig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Szid skrev (13 minutter siden):

Noen som vet om det finnes en 2-person størrelse av det teltet? Teltet er interessant, men som solo-telt så blir det litt stort kanskje? Er ikke helt fan av tunneltelt egentlig..

De slutta og lage 2 mannsversjonen. Jeg bruker det med 1 hund og synes det er litt for stort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Szid skrev (14 minutter siden):

Noen som vet om det finnes en 2-person størrelse av det teltet? Teltet er interessant, men som solo-telt så blir det litt stort kanskje? Er ikke helt fan av tunneltelt egentlig..

Nei, jeg var i kontakt med barents om akkurat dette, å de mente det var ingen som valgte 2p vs 3p lengre, så de hadde valgt å ikke produsere flere av det. Størrelsen er minimal i forskjell og det var 100g eller noe slikt som skilte de to. Skal du ha 2p i denne fasongen må du gå for Reinsfjell 2 fra Helsport 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport Silk Liner Mummy. 

Allerede nedsatt til halv pris hos Helsport, så med DNB sitt tilbud oppå så ble prisen knappe 400kr. Vet ikke helt hvor mye jeg trenger det, men fikk litt kjøpetrang igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (På 6.9.2024 den 23.35):

BRS-300T på 25-26g har lenge vært min backup gass-brenner. Liten å lett, og dermed like lett å rote bort. Derfor er det en ny på vei via Ebay (pris inkl. frakt):
(For den som vil ha en slik, men ikke vil vente på pakke fra Kina, ser jeg de finnes for salg i Norge til 349 + frakt)

Har ikke mye til overs for disse "butikk-merkene", men siden det nærmer seg tiden for å handle julegaver, og fordi jeg liker å gjøre ting billig, så falt øynene på falkeberg-compact-gassbrenner til 149 fra Hekta. Tipper man finner samme påklistret navnet "Fire-Maple" der ute.
Edit: He he, når jeg ser nærmere etter på den de har avbildet (første bilde i serien), så står det faktisk "Fire-Maple" på den! 😮

bilde.png.10d8b8e0fde2bc12fc0e5a6bbfe80d1b.png

Endret av zimwalker
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.