Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mål om dra med ungene (2+5) til fjells i sommer slo jeg til på en Baltoro 100 Pro L på finn, som er på veg i posten nu.

Nåværende på 75L i medium er for kort i ryggen 😅, og sannsynligvis for liten til alt dilldall med unger på tur. Då får vi håpe den fungerer bra. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet
Thomasny92 skrev (På 20.3.2025 den 11.50):

Noen ganger så sitter pengene løst 😅kjøpte en omnilite ti som jeg skal trangia . Har bare hatt en billig brenner i den, 

Veit ikke helt hva jeg skulle lite+ men jeg kjøpte den å. 

Så måtte jeg jo ha en ny sekk padje light 60 bytter ut bergans helium 55( den får sjefa i huset) er veldig spent på denne sekken. Men har lastet den litt opp syns den sitter godt på ryggen 20250320_111942.thumb.jpg.ad0799629810fc43037d526561b8b909.jpg20250320_111929.thumb.jpg.73a531e4751d80901c332378479313bc.jpg

Gjerne si ifra hvordan du opplevde padje light i forhold til bergans helium. Jeg har sistnevnte og er i grunn ganske fornøyd.

• Liker 1
Skrevet

MLD DUOMID i Silpoly (510g) med tillegg av "Dual Pole Connector + Jacks" (86g).
mountainlaureldesigns.com/product/duomid/
mountainlaureldesigns.com/product/dual-pole-connector-jacks/

I stedet for mesh inner fra MLD, så denne fra Aliexpess: Lanshan 1 Four Seasons Inner, med T-åpning (370g) .
www.aliexpress.com/item/4000127835327.html
Er vel denne som vises 3:15 ut i flg: www.youtube.com/watch?v=I-Lk0PQtvgM

Med plugger (har) havner jeg i litt over kiloen. Gå-staver vil brukes som stenger, de går jeg alltid med uansett. Blir nok bra til sommerbruk dette.

• Liker 2
Skrevet
zimwalker skrev (10 timer siden):

MLD DUOMID i Silpoly (510g) med tillegg av "Dual Pole Connector + Jacks" (86g).
mountainlaureldesigns.com/product/duomid/
mountainlaureldesigns.com/product/dual-pole-connector-jacks/

I stedet for mesh inner fra MLD, så denne fra Aliexpess: Lanshan 1 Four Seasons Inner, med T-åpning (370g) .
www.aliexpress.com/item/4000127835327.html
Er vel denne som vises 3:15 ut i flg: www.youtube.com/watch?v=I-Lk0PQtvgM

Med plugger (har) havner jeg i litt over kiloen. Gå-staver vil brukes som stenger, de går jeg alltid med uansett. Blir nok bra til sommerbruk dette.

Denne har ståtte på vurderingsønskelista i mange år, men jeg får meg ikke til å trykke på betalknappen alle den tid jeg allerede har fungerende telt (nå X-mid 1). Flott om vi får høre litt om bruk og erfaringer etterhvert. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
ost skrev (8 timer siden):

Denne har ståtte på vurderingsønskelista i mange år, men jeg får meg ikke til å trykke på betalknappen alle den tid jeg allerede har fungerende telt (nå X-mid 1). Flott om vi får høre litt om bruk og erfaringer etterhvert. 

Har X-mid 1 solid her, men dette trives ikke så godt i litt "humpete" terreng. Med DUOMID gjør det trolig ikke så mye om jeg får ei stor tue på innsiden av duken (kan brukes som stol/bord). :) Nåvel, går nok en stund før pakkene kommer. og enda lengre til barmark.

Endret av zimwalker
  • Liker 2
Skrevet
fjellræv skrev (På 25.3.2025 den 19.06):

Gjerne si ifra hvordan du opplevde padje light i forhold til bergans helium. Jeg har sistnevnte og er i grunn ganske fornøyd.

Det kan jeg gjøre . Jeg skal på jobb i 2 uker nå. Håper jeg får en tur med den når jeg kommer hjem. Jeg er å fornøyd med bergans. Men kjøpte padje egentlig mest pga mere plass 😊

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt meg proff motorsag for å produsere ved. Passer godt i kanoen inn Femundsmarka ref. de 30 trærne 🙃

Neida, blir å lage ved til eget hushold i lokale skoger som er truet av gjengroing mer enn annet. Fant ut av det i vinter, at det er mye friluftsliv i å være på vea-skogen! Flott å være ute og svette, må ikke nødvendigvis være med bare fjellsko på.

Skrevet
Fjellfilmeren skrev (45 minutter siden):

Kjøpt meg proff motorsag for å produsere ved. Passer godt i kanoen inn Femundsmarka ref. de 30 trærne 🙃

Neida, blir å lage ved til eget hushold i lokale skoger som er truet av gjengroing mer enn annet. Fant ut av det i vinter, at det er mye friluftsliv i å være på vea-skogen! Flott å være ute og svette, må ikke nødvendigvis være med bare fjellsko på.

Ha ha - jeg kjøpte akkurat det samme. Husqvarna 550 xpg mark 2 (om den er proff eller ikke har jeg egentlig ikke noe grunnlag for å uttale meg om). Har frem til nå levd på gamle Stihl 025, men tenkte det var på tide med noe nytt.

Skrevet
ost skrev (22 timer siden):

Ha ha - jeg kjøpte akkurat det samme. Husqvarna 550 xpg mark 2 (om den er proff eller ikke har jeg egentlig ikke noe grunnlag for å uttale meg om). Har frem til nå levd på gamle Stihl 025, men tenkte det var på tide med noe nytt.

Jeg har en Ryobi 36v batterisag. Ett batteri holder til å felle og kviste 1 tilhengerlass, og deretter kappe opp til kløyving etter lading. 

Men på solide tyristokker varer batteriet 20 minutter 😂 Jeg gikk derfor på en smell. 

Skrevet

Mine hverdagshansker fra Hästra har begynt å takke for seg etter snart 7 år, da passet det bra med 50% salg på Hestra Fält Guide Glove – 5 finger som jeg har sett på en stund. 

Ramler ned et par i postkassen her om noen dager, forhåpentligvis før finnmarksturen i påska

• Liker 2
Skrevet

Ja der blei jo slik her au. Sett på fält guide en stund, og har trua på at de skal få betale seg ned over mange år nå 🙂

Det samme gjelder forsåvidt vottene - mutter har vel et par slike hjemme, som jeg stadig har lånt, som sikkert er bikket 20 år gamle nå. Funker fjell fortsatt.

Screenshot_20250402_001943_Chrome.jpg

Skrevet
Niri F. skrev (9 minutter siden):

Ja der blei jo slik her au. Sett på fält guide en stund, og har trua på at de skal få betale seg ned over mange år nå 🙂

Det samme gjelder forsåvidt vottene - mutter har vel et par slike hjemme, som jeg stadig har lånt, som sikkert er bikket 20 år gamle nå. Funker fjell fortsatt.

Screenshot_20250402_001943_Chrome.jpg

Konen har Guide. Veldig fine! Sikkert varme og gode, jeg har Black Diamond tilsvarende. Hansker er hansker. Til fjellbruk har vi GT votter med strikka og tova votter innvendig. Konen fix.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.