admonish Skrevet 8. januar 2016 Skrevet 8. januar 2016 Slengte meg på en Massdrop for Vargo Decagon Alcohol brenner. Aldri brukt alkohol-brenner før så skal bli spennende dette:) 1 Siter
koffar2 Skrevet 10. januar 2016 Skrevet 10. januar 2016 Da ble det bestilt en MLD Supermid med innertelt. Nytt familietelt til 3 sesongsbruk 3 Siter
TomasOH Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Gikk på en smell idag etter at jeg tipset @annaerbest her inne om KEB buksen til Fjällreven.. Ting ballet på seg og jeg ble misunnelig på hennes nylige Fjällreven kjøp så nå er det en bukse på vei i posten til meg også.. 1 Siter
+TheSleepwalker Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Tok en tur på XXL og lignende i søken etter ny alpinhjelm...missliker den jeg har. Fant ingen. Alle klemmer ubehagelig på tinningen. Endte dog opp med to HH-warm boxere m/windstopper til 50kr stykket fra XXL sin tilbudskorg. Siter
annaerbest Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 En FR Keb Gaiter og Sarek Parka... Arctic undiser fra Brynje og ulltruser! Lykke kan kjøpes. Nettopp gjort det. 4 Siter
Lars J Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Da fikk jeg endelig prøvd ut og bestemt meg for dunjakke, og gikk for Norrøna Lightweight Lyngen. Ser ut som jeg kan få brukt den en del den nærmeste tiden. Tok den i sort, så får jeg heller ta med en rød refleksvest om jeg tror jeg trenger å bli sett... 1 Siter
K-nitraM Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Kjøpte et Exped Downmat 7 lw, som skal ta over for et gammelt og slitt bamse☺ Har investert i et kaitum 2 som vintertelt også.. 2 Siter
pahatlem Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 Jeg trenger hjelp. Siden mitt siste innlegg i denne tråden (medio oktober?) har det, rangert etter vekt, blitt: Syntetisk quilt til sommerbruk og som overpose vinterstid, 416g: Enlightened Equipment Prodigy 50F Vanntett, superlett sekk, 324g: Outdoor Research Drycomp Summit Sack Liten turtermos, 286g: Primus Vacuum Bottle 0.35L E-leser, 201g: Kindle Paperwhite 3 160 lumen hodelykt til å traske med, 118g: Silva Trail Runner II Liten 10x25 mono-kikkert, 62g: Generisk kinaprodukt fra Gearbest 2,5mm spectra-tau til hvasomhelst, 56g for 15m: Lawson Spectra Fusion Vindtett lue, 51g: Marmot Summit Hat Lette liner-hansker, 40g: Montane PowerDry Gloves 2 liters softbottle til ekstra vannbæring, 36g, Platypus Platy 2 Lave gamasjer for å hindre drit inn i skoa, 34g: Outdoor Research Spark Gaiters Håndlaget "ultralett" sjakksett i lær, 26g: CMLeatherGoods på Etsy Toppmontert gassbrenner, 25g(!), BRS 3000T Teleskopisk blåserør/bålpuster, 22g: Epiphany Outdoor Gear V3 Pocket Bellows Lang men sammenleggbar titanskje som får plass i gryta, 15g: Snow Peak Titanium Folding Long Spoon Bitteliten minikniv til fiskesløying som også får plass i gryta, 15g: Baladeo Deejo 15 8 nye oppladbare batterier og ekstra lader, 13g pr batteri: Panasonic Eneloop Pro AAA Selvlysende, radioaktiv lysdings til teltglidelås, 13g: Firefly Tritium Zip Marker Holdere til vannflaske (presanger og egen bruk), 10g: Aquaclip 1-6 lumen superlett ledlykt til teltbruk, 10g: Inova Microlight Minilykta erstatter drittlykt i cuben-pose-lanterne, 2g: Thread Lite Ultralight Cuben Lantern Ekstremt lette, lange karbonplugger, 7g: Ruta Locura Sorex 9" Superekstremt lette, kortere karbonplugger, 5,5g: MSR Carbon-Core Dessuten: 25L-sekk til minstemann, så jeg slipper å bære alt, 650g, Osprey Zip 25 Foruten det ovenstående har jeg gått amok på Ebay og Dutchware og kjøpt inn hauger og lass med karbonrør, tau, reimer, strammere, klips og så videre -- alt til fremtidig modding og MYOG-prosjekter... herregud så gøy. Hjelp! 1 Siter
REJOHN Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 pahatlem skrev (På 14.1.2016 den 9.02): Jeg trenger hjelp. Siden mitt siste innlegg i denne tråden (medio oktober?) har det, rangert etter vekt, blitt: Syntetisk quilt til sommerbruk og som overpose vinterstid, 416g: Enlightened Equipment Prodigy 50F Vanntett, superlett sekk, 324g: Outdoor Research Drycomp Summit Sack Liten turtermos, 286g: Primus Vacuum Bottle 0.35L E-leser, 201g: Kindle Paperwhite 3 160 lumen hodelykt til å traske med, 118g: Silva Trail Runner II Liten 10x25 mono-kikkert, 62g: Generisk kinaprodukt fra Gearbest 2,5mm spectra-tau til hvasomhelst, 56g for 15m: Lawson Spectra Fusion Vindtett lue, 51g: Marmot Summit Hat Lette liner-hansker, 40g: Montane PowerDry Gloves 2 liters softbottle til ekstra vannbæring, 36g, Platypus Platy 2 Lave gamasjer for å hindre drit inn i skoa, 34g: Outdoor Research Spark Gaiters Håndlaget "ultralett" sjakksett i lær, 26g: CMLeatherGoods på Etsy Toppmontert gassbrenner, 25g(!), BRS 3000T Teleskopisk blåserør/bålpuster, 22g: Epiphany Outdoor Gear V3 Pocket Bellows Lang men sammenleggbar titanskje som får plass i gryta, 15g: Snow Peak Titanium Folding Long Spoon Bitteliten minikniv til fiskesløying som også får plass i gryta, 15g: Baladeo Deejo 15 8 nye oppladbare batterier og ekstra lader, 13g pr batteri: Panasonic Eneloop Pro AAA Selvlysende, radioaktiv lysdings til teltglidelås, 13g: Firefly Tritium Zip Marker Holdere til vannflaske (presanger og egen bruk), 10g: Aquaclip 1-6 lumen superlett ledlykt til teltbruk, 10g: Inova Microlight Minilykta erstatter drittlykt i cuben-pose-lanterne, 2g: Thread Lite Ultralight Cuben Lantern Ekstremt lette, lange karbonplugger, 7g: Ruta Locura Sorex 9" Superekstremt lette, kortere karbonplugger, 5,5g: MSR Carbon-Core Dessuten: 25L-sekk til minstemann, så jeg slipper å bære alt, 650g, Osprey Zip 25 Foruten det ovenstående har jeg gått amok på Ebay og Dutchware og kjøpt inn hauger og lass med karbonrør, tau, reimer, strammere, klips og så videre -- alt til fremtidig modding og MYOG-prosjekter... herregud så gøy. Hjelp! virkelig mange nyttige og greie ting, men en ting lurer jeg på, hvordan får du oppbevart alt.... Ekspander 1 Siter
Omnilite Skrevet 14. januar 2016 Skrevet 14. januar 2016 @pahatlem godt det ikke bare er meg sier jeg bare... 1 Siter
friluftsRemi Skrevet 16. januar 2016 Skrevet 16. januar 2016 (endret) Jeg brukte julegavepengene mine på brukt 1-mannstelt Kathmandu mono, downmat UL 7M, Rab Neo Guide Jakke og eVent kompresjonspose til sovepose Sekken begynner å bli ganske lett etterhvert! Kontoen også! Endret 16. januar 2016 av kvitknekt 1 Siter
Andreas Moen Skrevet 16. januar 2016 Skrevet 16. januar 2016 Oh. Mye. Skal på en liten ekspedisjon til Langsua nå i neste uke. Lite på tur om vinteren, så måtte nesten ha alt nytt. Kjøpt meg ei Bergans Breheimen bukse. Ei Missing Link Gore-tex skalljakke. Har kjøpt en Bergans Mountain Cap, litt Devold, nye fjellstaver, og Fischer BCX89 fjellski med Alfa Gore-Tex fjellskisko. Og en Swix Petter Northug dunjakke. Siter
Heriks Skrevet 17. januar 2016 Skrevet 17. januar 2016 Har kjøpt Laika kløv (rød) til Brutus så nå må voffsene belage seg på å bære maten sin selv på tur ... 1 Siter
Klingen86 Skrevet 20. januar 2016 Skrevet 20. januar 2016 (endret) Nytt kamera: Samsung NX500 Førsteinntrykket er veldig bra også tar det mindre plass og er mye lettere enn mitt gamle Nikon D5200 Endret 20. januar 2016 av Klingen86 2 Siter
admonish Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Fikk ENDELIG bestilt en quilt fra Enlightened Equipment som jeg har siklet på lenge. Ble en wide/large Revelation tilpasset -6 celsius. Skal erstatte en Helsport Alta noe som gjør at jeg sparer hele 1,2kg. Mindre volum gjør at jeg også kan gå ned i sekkstørrelse og dermed spare enda et kilo:) 4 Siter
a_aa Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Fikk en liten og lett Okuma Ceymar C-25 haspelsnelle i julegave, men kun snelle det blir det jo ingen fisk av... Bestilte nettopp masse ting og tang fra skittfiske. Sikkert inspirert av noen få dager med varmegrader og regn... En teleskopstang (Shimano Exage BX STC Minitele 270ML), sene (Berkley Nanofil Low Vis Gr. 270m/0,218mm), noen svivlerhemper, et par sluker og en spinner. Kanskje unødig tykk sene, men jeg tror nå det kan bli et lett og godt fiskesett. Hev også med noen markkroker og en dupp. De hadde grei pris på Primus ETA 1.8 llr kjele, så den havnet også i kurven - den går nok godt i hop med Coleman-primusen min. Og siden gummistøvlene som jeg har brukt de siste turene har vært litt kalde, ble det også to par innleggssåler i ull. Og simsalabim - jeg var to høvdinger fattigere... Siter
bendive Skrevet 24. januar 2016 Skrevet 24. januar 2016 Black Diamond GlideLite momix feller. Nå mangler jeg bare randostøvler, så kan jeg endelig dra på randotur! Siter
Ru_Paulsen Skrevet 25. januar 2016 Skrevet 25. januar 2016 Det ble litt klatre greier denne gangen. Petzl grigri og Petzl reverso 4. https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/klatreutstyr/taubremser/petzl-grigri-taubrems-gra.html https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/klatreutstyr/taubremser/petzl-d17-reverso-4-taubrems.html Siter
Bergmann Skrevet 30. januar 2016 Skrevet 30. januar 2016 Fjällräven Anorak no 8. Sikkert 25 år siden siste bomullsanorakk...utmerket plagg til mitt bruk! 1 Siter
Røyskatta Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 Acapulka 170, drag og sele. G3Ion 12 bindinger til randoskia G3 LT feller til rando og fjellskia Cumulus Teneca 850 sovepose Raka blakk 1 Siter
admonish Skrevet 31. januar 2016 Skrevet 31. januar 2016 (endret) Toaks 550ml titan-kjele, 80g Endret 31. januar 2016 av admonish 2 Siter
Rolf_E Skrevet 1. februar 2016 Skrevet 1. februar 2016 5L alkylatbensin fra biltema. Testes nå på brennerenså får se om jeg bruker det litt i vinter. 1 Siter
Røyskatta Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Uffa... Og no blei det... G3 Ion 12 Lt bindinger G3 Synapse 101 ski Dynafit Khion Carbon sko G3 Alpinist LT feller En lever bare en gang 1 Siter
Ru_Paulsen Skrevet 6. februar 2016 Skrevet 6. februar 2016 Var tilfeldig innom en sportsbutikk på Sandvika Storsenter. Dere hadde de kamkiler fra DMM på halv pris!! Så da måtte jeg kjøpte jeg meg DMM DRAGON CAM 2, 3 og 4. 2 Siter
Nils-Kristian Brubakk Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 Har kjøpt 2 Norrønnabukser. 1.Norrøna Svalbard Gore-tex. 2.Norrøna Fjørå Og et par Jotunheim gamasjer Meget godt fornøyd i dag! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.