Bjorn Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Kjøpt meg et "trekkspill"- underlag. Har absolutt ikke brukt for det da, men håper jeg ser litt kulere ut til sommeren da. 1 Siter
Ståle Sæther Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Ønsket meg penger i julegave og fikk det. Bestilte en alpacka denali llama + carbonåra her i romjula. Dyrt men gleder meg som en unge til sommeren! Siter
Fjellfilmeren Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Skaffet meg en Magicshine 880 2000 lumen hodelykt. XXL hadde tilbud i helga til 800,- så da ble det to slike. http://www.xxl.no/vintersport/langrenn/langrennstilbehor/magicshine-magicshine-mj-880-multi-sykkellykt-mest-for-pengene/p/1078989_1_style Siter
Bjorn Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Chrisp skrev (På 30.12.2014 den 15.43): Er vel god nok grunn det! Men finnes det andre grunner til å kjøpe "trekkspill" - underlag? Håpet var vel at det skulle være mye mer kompakt enn Bamse extreme, men fullt så kompakt var det ikke nei. Info: Thermarest Z-Lite Sol 410 g 51x183 cm Tykkelse 2 cm R-verdi: 2.6 Sammenpakket ca mål, litt knotete å måle: Lengde: 51 cm Bredde: 13 cm Høyde: 16 cm 1 Siter
Robin Rambo Skrevet 30. desember 2014 Skrevet 30. desember 2014 Nå har kontoen fått gjennomgått. Har gått til innkjøp av følgende: Telt: Hilleberg - Jannu Liggeunderlag: Exped - Downmat 9LW Nødpeilesender: Spot - Gen3 Goggles/Skibriller: Spy - Platoon Sovepose: Helsport - Austfjorden Da er jeg nok ganske godt rustet for fjelltur (alene). Siter
steingrd Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 "Ekspedisjoner i bjørneland" av Lars Monsen, signert atpåtil, til 99 kroner på Mariholtet sportsstue i Oslo. Monsen-bok av den gamle sorten. 2 Siter
Bjørn J Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Kjøpte meg ei klassisk fjell-lue, Lowe Alpine Mountain Cap, til 299.- på hektapatur.no Siter
Rolf_E Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Kjøpte før jul en quietstove til min nova+ . Da jeg siste dagene har ligget rett ut i en sofa med feber ble den testet i peisen. virker bra og ser ut som den sprer flammen bedre rundt kjelen 1 Siter
Martin HJ Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Endelig fått handla meg vandrestaver Bra avlasting for knærne - og blir fine som tarpstenger samt, med en liten modifikasjon, ettbenstativ til kamera. Genialt egentlig, hvorfor jeg ikke har skaffet meg det tidligere vet jeg ei 2 Siter
RulleRolf Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Spanderte på meg et Olympus TG3, deilig til kajakkturer. liten video Siter
steingrd Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Flybilletter for to voksne og to barn til Kirkenes 20. juni - Øvre Pasvik here we come! 8 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 6. januar 2015 Skrevet 6. januar 2015 Mammut Tyin 3-sesong http://www.gsport.no/produkt/727227/mammut-tyin-exp-3-season-195-l-sovepose Kun 1399 kr. Det er ganske mye under Fjellsport, selv med rabatt. Like rask transport som Fjellsport. Ulempen er Mypack (Tollpost) og dårlig emballering, dvs. en plastpose, som var blitt møkkete. Posten legger varer i bur, mens jeg mistenker Mypack (Tollpost) for langt dårligere transport. Har tidligere mottatt pakke fra MPX som var herpet og møkkete (Tollpost). Produktet fra Gmax var ellers helt, nytt og fint. Litt møkk på transporttrekket som jeg fikk vasket bort. Siter
arcticboots Skrevet 13. januar 2015 Skrevet 13. januar 2015 Bestilt ny sekk fra Glasgow ! Fra Trakke, sekken er en Óg på 18 liter gjort i Ventile (nesten samme stoff som i Klättermusens bomullsklær EtaProf) Så nå er det bare å vente på at den skal bli sydd. Legger med et bilde Siter
Chrisp Skrevet 13. januar 2015 Skrevet 13. januar 2015 Fikk pakke på døren i dag! Ny sekk! Exped Lightning 60 (2014 Modellen) http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/rucksacks-c19/all-rucksacks-c134/exped-lightning-60-rucksack-p3142?attribute[1]=25 2 Siter
Ståle Sæther Skrevet 13. januar 2015 Skrevet 13. januar 2015 Nye støvler ble bestilt i dag så jeg får gått dem inn før våren kommer. Sliter på mitt n'te par M-77 nå men tror ikke de nødvendigvis tåler en hel sesong til. Valget falt på Lundhags Ranger High denne gangen. Siter
hgmann Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 25% på sekker på Fjellsport i helgen. Ble Fjellreven Friluft 45 dark grey dagstursekk på meg til småturene. Siter
borgern Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Bare en liten ting så langt i Januar. Buesag fra Biltema til bål utover vinteren. Siter
Dag G - Evje Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Kjekt med piggsko i disse istider. 3 Siter
Stinekart Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Fjellreven kajka 75w tursekk er mitt nye innkjøp. Vi har lenge pratet på langturer, men jeg har aldri eid tursekk. Og det må man ha.. Kjøpt på g-sport til 2700 kr. Fikk faktisk prutet ned 600kr så nå blir det tur til sommeren 1 Siter
+rayun Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Siden det er stinne holka ute kjøpte jeg meg piggsko på Coop Obs tidligere i uka. Nort Peak Trekker m/pigg til kun 499,-. For godt til å være sant tenkte jeg og handlet. Mye bedre å gå med enn brodder og satt som spikra på islagt vei. Men etter 2 turer på tilsammen 2 timer har 1/3 av piggene forlatt sin opprinnelige posisjon. Rett og slett ikke godt nok så reklameres på i morgen. Må nok se meg om etter noe dyrere ja. Siter
tklami Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Da var det kommet en packraft i hus. Så nå gleder jeg meg til vanna er isfrie 1 Siter
Lars J Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 rayun skrev (På 15.1.2015 den 16.16): Mye bedre å gå med enn brodder og satt som spikra på islagt vei. Har du prøvd Snowline "stegjerns-kjetting-brodder" som du får på XXL? De har denne sesongen vært en fryd for min del, med unntak av den turen det var 15cm løs nysnø over speilblankt underlag (dog uansett mye bedre enn uten å gå med broddene). 2 Siter
Johan2000 Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Tro det eller ej, men jag har köpt ännu en ryggsäck! Jag håller ju på med en DIY-variant, men det kan ju tar åratal innan den är färdig (inte ens uppritad klart i 3D, sedan skall det göras layout, kapas material och sys ihop...). Jag köpte en Lowe Skyline ND 35. Kanske en av världens minsta 35 liters säckar (knappt 30 liter skulle jag tro). Men den är större än min Hagflöfs LIM 25 (som är på ca 20 liter, inte 25 som namnet antyder). Och materialet tjock nog att tåla skidor (man kan i nödfall sätta skidor på den). Sitter jäkla bra på ryggen. Frågan är om det är vettigt att göra en säck lättare? Denna håller formen, man kan ha skidor på, rengskydd ingår i priset och den sitter så bra på ryggen att man måste vända sig om och kolla om man verkligen har säcken på eller inte. Lowe uppger ca 820 gram. Den känns lättare. Jag köpte också med mig en hjälmhuva och ett par överdragsvantar (varuprov á 45NOK!). Perfekt för v¨dret meterologerna kör nu här i Hemsedal. Köpte också packpåsar till "fellerna" till skidorna som säljaren lurade på mig. Kanske är bra grejjor, jag vet inte. Jag fick med plastskydd, som jag frågade efter, utan extra kostnad. Helt OK, så nu kan jag prova och se vad som fungerar bäst! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.