Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur på Isteren *bilder*

Muffen

Anbefalte innlegg

Jeg og mine 2 barn på 12 og 3 år var i fjord der for å padle, men pga være kom vi oss ikke rundt.

Så vi ville prøve oss i år igjen. I år ble også min pappa med oss.

Turen startet ved Hovden, helt nord. Kanoene ble lesset og turen kunne endelig starte.

Vi padlet den lille biten ned sømåa og kom ut på Isteren. Der blåste det mye, store bølger. Vi var litt i tvil på hva vi

skulle gjøre. Prøvde oss litt, men fant ut at det var like greit å gå i land. fant en bitteliten sandstrand å gå i land

ved. Der satt vi og spiste litt mat og ventet på bedre vær. Men det lot vente på seg.(det var sol)

Før vi reiste hadde pappa laget til to stokker som var lange nok til å binde fast kanoene side om side. Ingen av oss har

prøvd dette før, men vi fant ut at vi kunne prøve det nå. Det funket som bare det. Kanoene ble kjempe stødige.

Så da kunne turen fortsette mot bjørnefjorden. en bitteliten bit med motvind og vi endret kurs og det gjorde også vinden,

så vi hadde vind i ryggen hele veien.

Fant leirplass på nordsiden av odde, da fikk vi litt ly fra vind fra sør.

Dagen etter bød heller ikke på mindre vind (men strålende sol), men vinden stoppet ikke oss nå.

Turen gikk først inn til Trolltjønna, før vi padlet sør over. pga mye motvind gikk det ikke for fremmover. Så når vi kom

litt nedenfor risbekksætra gikk vi land for å spise litt lunsj, tomatsuppe med egg og makaroni-mmmmmm.

Vinden stilnet litt, så neste etappe gikk litt lettere. Men hele tiden litt motvind. Kursen var nå Balvika.

vi byttet på å padle, (bare 2 kunne padle om gangen) så alle fikk sin tur med pause.

Nå var klokken blit litt over 17 og vi mente å finne en leirplass, men dem 2 fine stedene vi så var det folk på. Så vi bestemte

oss for å padle ned til nysandvika. (jeg og ungene lå der i fjord og viste at der var det kjempe fint)

Det ble en lang dag med padling, men det var bare siste halvtimen ungene var utolmodige. Lillemor sov en liten time på

siste etappe, men når ho våknet igjen måtte vi frem med bestikkelser. Bestefar fant frem spekepølse og litt kjeks. Da var

vi klare for siste biten. Vi alle var glade for å komme i land. Det hadde vært en lang dag med mye motvind, men en veldig fin dag.

Dagen etter hadde jeg bursdag og vi valgte å ta en viledag. Slappet av lenge med frokost og kaffe, ungene gikk for å finne

litt blåbær. I mens dem var borte ordnet jeg i stand en liten overraskelse vi skulle ha til kvelden. Vi pakket sammen for å

padle en liten bit til en leirplass vi viste var fin, så da padlet vi ned til barnholmen.

Etter litt lunsj og en kvil i skyggen, gikk vi en tur opp på elvebergan. Fanasisk usikt. Turen tok litt tid med en 3 åring

og en bestefar med dårlig rygg. Men vi kom oss opp og ned alle steinene.

Til bursdag-middag fikk jeg cowboygryte og til dessert var det tid for overraskelsen, nemlig gelè med vaniljesaus.

En fanastisk dag og en fantasisk bursdag.

Så kom det som ble siste dag (mente å ha en natt til)

Det var nesten vindstille og solen skinte. Vi valgte å a veien tvers over og fortsatte norover. Dette var en fantastisk dag

på vannet. Det vi hadde av vind var medvind. vi gikk i land litt nord for svalodden på en kjempe fin sandstrand for å spise

lunsj. Men jeg lagde lunsj lekte ungene i vannet. lillemor var den tøffeste og tok av seg alle klærne og badet.

Når vi begynte å padle igjen blåste det opp litt, men det var medvind så da var det ingen grunn til å klage.

Før vi viste ordet av det var vi ved utgangen til sømåa. Vi var enige om at vi hadde hatt noen kjempe fine dager og valgte

å avslutte turen.

Jeg snakke med min søster 2 dager før og dem skulle til idre for helgen, så da reise vi rett dit og tok 3 netter til der.

Da fikk min sønn på 12 prøvd den hjemme lagde kanoen han fikk av dem til bursdagen.

Her kommer noen bilder:

Blåbær med sukker il dessert etter frokost var god

post-9429-0-25076600-1345716562_thumb.jp

post-9429-0-93166800-1345716632_thumb.jp

Her er farkosten våres

post-9429-0-04936300-1345716829_thumb.jp

post-9429-0-98190600-1345716997_thumb.jp

post-9429-0-66856700-1345717123_thumb.jp

utsikt nordver fra elveberget

post-9429-0-27973000-1345717208_thumb.jp

post-9429-0-80089500-1345717336_thumb.jp

greit å være 3 år på kanotur

post-9429-0-09005300-1345717415_thumb.jp

post-9429-0-99748500-1345717544_thumb.jp

ungene på tur i storebrors kano

post-9429-0-57084900-1345717612_thumb.jp

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine bilder søster! Det med kanoen var skikkelig lurt, vi må nok skaffe oss to jevnhøye kanoer vi og!

Jeg vil enda mere til Isteren nå. Så flotte sandstrender og fin utsikt på en gang har de neppe i syden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder søster! Det med kanoen var skikkelig lurt, vi må nok skaffe oss to jevnhøye kanoer vi og!

Jeg vil enda mere til Isteren nå. Så flotte sandstrender og fin utsikt på en gang har de neppe i syden!

Ja det var genialt. greit å kunne padle selv om det var en del vind.

Vi får ta en tur neste år. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.